ابتکار خبرداد: طراحی نقشه راهی برای اصلاح مهارت‌های ارتباطی دانش‌آموزان

    کد خبر :431404

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه بسیاری اوقات نوجوانان معتقدند حرفهایشان شنیده نمی‌شود گفت: طرح گفت وگوی بین نسلی آغاز یک حرکت خوب است، دانش آموزان مسائل خود را بیان می‌کنند و از این طریق می‌توانیم نقشه راهی را برای اصلاح مهارت های ارتباطی و رشد و تعالی ارتباطات در خانه و خانواده و جامعه طراحی کنیم.

معصومه ابتکار با بیان اینکه مهارت‌های ارتباطی بسیار حائز اهمیت است گفت: ارتباط با خویشتن، ارتباط با خالق و ارتباط با دیگران سه محور برقراری ارتباط هستند. چگونه ارتباط برقرار کردن داستان همیشگی بشر بوده و امروز در قرن بیست و یکم به یک مسئله مهم تبدیل شده است؟. محور چهارم نیز ارتباط با طبیعت است.

وی افزود: امروز علاوه بر کودکان و نوجوانان، بزرگسالان نیز نیازمند ارتقای مهارت‌های یادگیری خود هستند. موسس فیس بوک در جایی اعلام کرده بودکه فیس بوک را به نیت افزایش ارتباطات راه اندازی کرده در حالی که امروز فیس بوک به عامل واگرایی و بدبینی و یاس تبدیل شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با طرح این پرسش که آیا هر ارتباطی می‌تواند سازنده و موثر باشد و آیا می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند گفت: آیا یک نوجوان می‌تواند در مقابل خواسته و پیشنهاد یک بزرگتر، “نه” بگوید؟.

ابتکار افزود: این مباحث مهم مهارت‌های ارتباطی قابل اجتناب نیستند. گفت وگو یک مسیر دوجانبه است و گاهی بزرگترها فرصت و زمان کافی برای نسل خود قائل نیست تا بتواند حرف بزند، انتقاد کند، اعتراض کند. در خانواده‌ها گفت وگو و کیفیت آن کم شده، چه باید کرد؟.

به گزارش ایسنا، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: بسیاری اوقات نوجوانان معتقدند حرفهایشان شنیده نمی شود. این نشست آغاز حرکتی است که پاسخ های اصلی این سوالات باید توسط دانش آموزان پاسخ داده شود. آنها مسائل خود را بیان می‌کنند و از این طریق می‌توانیم نقشه راهی را برای اصلاح مهارت های ارتباطی و رشد و تعالی ارتباطات در خانه و خانواده و جامعه طراحی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید