اجرای طرح «گفت‌وگوی بین نسلی» در ۱۲۰۰ کلاس درس از امروز

    کد خبر :431315

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در هر استان ۳۰ تا ۴۰ کلاس درس و در مجموع ۱۲۰۰ کلاس مشمول طرح گفت‌وگوی بین نسلی می‌شوند گفت: از امروز گفت‌وگو در این ۱۲۰۰ کلاس درس شروع می‌شود.

فرحناز مینایی پور در نشست گفت و گوی بین نسلی که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به امضای توافق نامه‌ای با معاونت زنان ریاست جمهوری در روز جاری گفت: سه طرح مشترک با همکاری معاونت زنان در دست اجراست که تامین بودجه آن توسط وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد.

وی افزود: آموزش بلوغ به دانش آموزان دختر، بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی دانش آموزان دختر و تقویت شیوه های ارتباطی دختران با معلمان و والدین در این طرح هستند.

مینایی پور با بیان اینکه در توافق نامه امروز، سه طرح جدید شروع می‌شود که از سوی معاونت زنان مورد حمایت قرار می گیرد گفت: برگزاری کلاس های آموزشی برای ارتقای مهارت‌های معلمان متوسطه اول و دوم که از هفته آینده شروع می‌شود اولین طرح است. افزایش سطح روانی در معلمان و دانش آموزان با
محورهای نشاط و شادی، امید، خویشتن داری، مدیریت زمان و معنویت برای معلمان کل کشور اهداف طرح اول ما خواهد بود. طرح ملی ارتقای آگاهی دختران از کارکردهای نهادهای مدنی نیز دومین مورد است.

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش همچنین ضمن اعلام اینکه بسته عملیاتی بازگرداندن دختران بازمانده به چرخه تحصیل در پنج استان آذربایجان غربی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تدوین و اجرا خواهد شد گفت: طرح گفت وگوی بین نسلی نیز از سوی معاونت زنان ریاست جمهوری مطرح شد و با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش در پنج فرهنگسرای سطح تهران اجرا شد که قرار است به کل کشور تعمیم یابد.

وی ادامه داد: چهار دوره مهارت‌های ارتباطی برای زنان حوزه ستادی انجام شده و چندین جلسه برای تهیه شیوه نامه اجرایی برگزار شد. برگزاری نشست علمی با حضور دختران دهه هشتادی و احصای دغدغه‌های آنها نیز انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مینایی پور به تدوین و تهیه طرح‌های ملی و استانی اشاره کرد و گفت: بودجه طرح گفت وگوی بین نسلی دیده شده و آموزش شیوه‌های مهارت ارتباطی و گفت گوی دانش آموزان با دانش آموزان، گفت وگوی دانش آموزان با اولیای مدرسه، گفت وگوی دانش آموزان با مسئولین شهر و استان خود و گفت وگوی دانش آموزان با والدین در منزل که گزارش آن را به مدرسه بدهند در این طرح دنبال می‌شود.

وی افزود: در هر استان ۳۰ تا ۴۰ کلاس درس و در مجموع ۱۲۰۰ کلاس مشمول این طرح می‌شوند و از امروز گفت وگو در این ۱۲۰۰ کلاس درس شروع می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید