شورولت کوروت برقی با قدرت ۸۰۰ اسب‌بخار در لس‌‌آنجلس

  • خودرو
  • شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱
    کد خبر :431202

شرکت Genovation در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ نسخه‌ی الکتریکی شورولت کوروت (Chevrolet Corvette) را با نام GXE رونمایی کرده است.

سوپراسپرت GXE جدیدترین محصول شرکت آمریکایی Genovation Cars است. این خودروی اولین‌بار سال گذشته معرفی شد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت را دارد.

هدف سازنده از تولید GXE ثبت رکورد سریع‌ترین خودروی برقی مجاز برای حرکت در خیابان است. این خودرو می‌تواند در مسافت ۱.۶ کیلومتر به سرعت ۳۰۶.۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. GXE از زوایای مختلفی خودرویی رکوردشکن به‌شمار می‌رود؛ چون اولین خودرو برقی مجاز برای خیابان نیز محسوب می‌شود که حداکثر سرعت ۳۳۶ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده است. البته، سازنده‌ی آن ادعا می‌کند که حداکثر سرعت واقعی این خودرو ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت است.

به‌گفته‌ی اندرو ساول، مدیر اجرایی Genovation Cars، نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس یکی از نمایشگاه‌های خودروی بزرگ جهان محسوب می‌شود. به‌همین‌دلیل، فرصت مناسبی برای این شرکت است تا محصولش را در اینجا به‌نمایش بگذارد. وی ابراز امیدواری کرده که GXE بتواند نظر مثبت بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

خودروی GXE درحقیقت براساس شورولت کوروت نسل آخر ساخته شده و در زیر کاپوت آن موتور شورولت با دو موتور برقی جایگزین شده که می‌توانند مجموعا ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۴۹ نیوتون‌متر گشتاور تولید و روانه‌ی چرخ‌های عقبی کنند. شایان ذکر است نسبت تقسیم وزن جلو و عقب این خودرو پنجاه‌پنجاه است. سیستم تعلیق تنظیم‌شدنی، ترمزهای کربن سرامیکی برمبو، چرخ‌های فیبر کربنی، سیستم صوتی JBL با دَه بلندگو، نمایشگر لمسی ۱۰.۴اینچی، به‌روزرسانی بی‌سیم، کابین سفارشی و قطعات آیرودینامیکی فعال، ازجمله امکانات این خودروی سوپراسپرت است.

خریداران GXE می‌توانند برای خودروی خود جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته‌ی دستی و هشت‌سرعته‌ی خودکار با پدال‌های تعویض دنده انتخاب کنند. GXE می‌تواند در سه ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر شعاع حرکتی آن با هر بار شارژ نیز ۲۸۱ کیلومتر است. البته اگر سریع رانندگی کنید و به خودرو فشار بیاورید، این شعاع حرکتی به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

مشتریان اولیه‌ی GXE خودروی خود را از اوایل سال ۲۰۱۹ تحویل خواهند گرفت و تولید این مدل نیز فقط به ۷۵ دستگاه محدود خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید