بیمه ویژه برای بازنشستگان نیازمند کمک دولت

    کد خبر :430923

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ۳۲هزار و ۷۰۰ بیمار صعب‌العلاج در میان بازنشستگان کشور، گفت: مجلس وجه کمک دولت در بیمه تکمیلی بازنشستگان را حذف کرده که باید این وجه بازگردد و بیمه ویژه برای بازنشستگان نیازمند کمک دولت است.

جمشید تقی‌زاده در دیدار با استاندار کرمان با بیان اینکه آقای فدایی کارنامه خوب و درخشانی در استان کرمان داشته، خطاب به وی اظهار کرد: پشتوانه مردمی و مدیریتی استان می تواند شما را بسیار کمک کند و صندوق بازنشستگی نیز با تمام وجود در کنار استاندار خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: برای نخستین بار در کشور تفاهمنامه ای امضاء کردیم که ۲۰ هکتار زمین در مرکز استان آذربایجان غربی برای ایجاد دهکده سلامت برای بازنشستگان در اختیار قرار گیرد و تعهد کردیم مجموعه رفاهی و تفریحی احداث کنیم و در صورتی که استانداری کرمان آمادگی داشته باشد، مقدمات این تفاهم‌نامه را نیز به عنوان احداث دهکده سلامت در جنوب‌شرق کشور به مرکزیت کرمان ایجاد می‌کنیم که به بازنشستگان خدمات بدهند.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر بیمار صعب العلاج در بین بازنشستگان کشور داریم که ۲ هزار نفر مربوط به استان کرمان است و این افراد نیاز به حمایت دارند و کمک ویژه‌ای از مجلس برای سال ۹۸ درباره این افراد خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: مجلس وجه کمک دولت در بیمه تکمیلی بازنشستگان را حذف کرده که باید این وجه بازگردد و بیمه ویژه برای بازنشستگان نیازمند کمک دولت است.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سفرهای بازنشستگان را بیش از دو برابر افزایش دادیم و کار را ادامه خواهیم داد، افزود: پرداخت تسهیلات را نیز از ۳۰۰ هزار نفر در سال به ۴۰۰ هزار نفر افزایش دادیم و مبلغ تسهیلات نیز افزایش داده شده است.

وی افزود: قصد داریم برای اشتغال خانگی بازنشستگان با فرزندان‌شان تسهیلات کم بهره بدهیم که تشکل های کانون های بازنشستگی که به زودی مصوب می شود، کار را اجرا می‌کنند و همه وظایف را به کانون‌ها تفویض می‌کنیم.

تقی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه ما از سرمایه گذاری منع شده‌ایم و دستور رییس جمهور خروج از بنگاه‌داری است، گفت: کار واگذاری شرکت‌ها را در بورس و فرابورس آغاز کرده‌ایم و عایدات این فروش را در سرمایه‌گذاری خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: در صورتی که پگاه کرمان طرح توجیه‌دار ارائه کند، مشکلی در سرمایه‌گذاری نخواهیم داشت و اینگونه پروژه‌ها را در اولویت سرمایه‌گذاری از محل عایدات حاصل از فروش شرکت‌ها خواهیم گذاشت.

وی گفت: در پتروشیمی به دلیل اینکه سرمایه‌گذاری کلان می‌خواهد، برای ما امکان‌پذیر نیست. مجمع نمایندگان استان با وزیر جلسه بگذارد و در صورتی که همه صندوق ها برای سرمایه گذاری جمع شوند، ما نیز در کنار آنها خواهیم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید