فینال لیگ در اصفهان، آیا سپاهان به صدر جدول می‌رسد؟

    کد خبر :430708

در حساس‌ترین بازی هفته چهاردهم، امروز دو تیم سپاهان و پدیده تیم های اول و دوم جدول در اصفهان با هم دیدار می‌کنند.

روز سوم از هفته چهاردهم رقابتهای لیگ برتر با برگزاری ۳ بازی امروز پیگیری می شود که در حساس‌ترین بازی امروز، سپاهان در خانه میزبان پدیده است. دیداری که می توان آن را فینال نیم فصل اول دانست.

* سپاهان – پدیده
در صورتی که تیم پدیده امروز شکست بخورد، هم سپاهان و هم امیر قلعه نویی بعد از سالها ایستادن در صدر جدول را تجربه می کنند. البته سپاهانی ها در هفته های گذشته به دلیل جلوتر بودن بازی هایشان از پدیده به صورت موقت و یک شبه، یکی دو بار ایستادن در صدر را تجربه کرده اند اما آن را نمی توان صدرنشینی دانست.

پدیده تیم نخست و سپاهان تیم دوم جدول امروز حساس ترین بازی هفته را در حالی انجام می دهند که سپاهان با ۲۵ گل زده دارای بهترین خط حمله است و پدیده با ۵ گل خورده بعد از پرسپولیس دارای دومین خط دفاعی قوی مسابقات است.

قطعا تقابل یک خط حمله قدرتمند با یک خط دفاعی قدرتمند می تواند جذابیت های ویژه ای را ایجاد کند. البته پدیده هم خط حمله چندان کم اثری ندارد. گل محمدی با داشتن قاسمی نژاد ها، شاکری، مهربان و خلعتبری از خط حمله ای خطرناک بهره می برد که قادرند هر خط دفاعی را شکافته و گلزنی کنند.

از ویژگی های بارز قلعه نویی و گل محمدی گلزنی تیم های آنها در دقایق پایانی بازی است و این آمار نشان می دهد دقایق پایانی این بازی می تواند گلهایی داشته باشد.

اصلی ترین دغدغه قلعه نویی برای این بازی محرومیت آقای گل لیگ، کی روش استنلی است. به خصوص که فاصله دیگر گلزنان سپاهان که شهباززاده و انصاری باشند با کی روش زیاد است.

* نفت مسجد سلیمان – پیکان
شاگردان مجید جلالی در پیکان بعد از شکستهای سریالی باید به میهمانی تیمی بروند که هفته گذشته خارج از خانه پیروز شده و برای گریز از انتهای جدول با انگیزه بیشتری با آنها دیدار می کند.

پیکان که در کورس صدرنشینی قرار داشت، حالا و به دلیل پذیرفتن ۵ شکست به رده های میانی جدول رسیده و در صورت تداوم همین روال بعید نیست به سمت رده های پایین جدول سوق پیدا کند. این در حالی است شاگردان مرزبان در نفت امیدوارند در صورت پیروزی در این بازی خانگی، تا حدودی حاشیه امنیت پیدا کرده و از انتهای جدول فاصله بگیرند.

* سایپا – استقلال خوزستان
دو تیمی که هفته سیزدهم را با شکست مقابل پدیده و استقلال تهران پشت سر گذاشته اند، باید در هفته چهاردهم به مصاف هم بروند. استقلال خوزستان بحرانی ترین شرایط تاریخش را تجربه می کند. این تیم به انتهای جدول چسبیده و امیدش برای بقا در لیگ برتر از هم اکنون تا حدود زیادی از بین رفته است.

علی دایی اما انگیزه های زیادی برای نتیجه گرفتن با سایپا دارد. وی که لیگ قهرمانان آسیا را هم پیش رو دارد، نمی خواهد خیلی از کورس صدرنشینی فاصله بگیرد و برای همین منظور در این بازی خانگی مقابل تیم بحران زده و انتهای جدول استقلال خوزستان از همه داشته هایش استفاده می کند.

برنامه بازیهای امروز هفته چهاردهم لیگ برتر به شرح زیر است؛

جمعه ۹ آذرماه

* سایپا – استقلال خوزستان – ساعت ۱۵:۳۰؛ ورزشگاه پاس قوامین تهران
داور: امیر عرب براقی کمک‌ها: علی میرزابیگی – براتعلی مولوی – سیدعلی میرغفاری ناظر: حاتم بک پور

* سپاهان – پدیده مشهد – ساعت ۱۵:۱۵؛ ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داور: حسین زرگر کمک‌ها: مهدی الوندی – محمدرضا مدیرروستا – رضا عادل ناظر: یدالله جهانبازی

* نفت مسجد سلیمان – پیکان تهران – ساعت ۱۵:۱۵؛ ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
داور: جواد رحیم زاده کمک‌ها: محمدعلی پورمتقی – حسین مرادی – یاسر همرنگ ناظر: مسعود مرادی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید