پیروزی در جنگ اقتصادی با ملت و مسئولان متحد حاصل می‌شود

    کد خبر :430563

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: باید اختلافات سیاسی را در مقابل دشمنی که بسیار مصمم است تا ما را از نظر اقتصادی به زانو در بیاورد، کنار بگذاریم.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، حمید گرمابی به تشریح بهترین راهکارهای مقابله با شرایط فعلی تحریم پرداخت و افزود: در شرایط تحریم باید چندین اتفاق داخلی بیفتد. به هر حال در جنگ اقتصادی با دشمنی روبرو هستیم که بی‌تعارف در حوزه اقتصاد قوی است و بیش از 25 درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد، در جنگ با چنین کشوری قطعا باید تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اتحاد و وفاق ملی را مهمترین راهکار مقابله با شرایط تحریم دانست و افزود: باید تفکرات و اختلافات سیاسی را در مقابل دشمنی که بسیار مصمم است تا ما را از نظر اقتصادی به زانو در بیاورد، کنار بگذاریم و با وحدت و انسجام داخلی اجازه پیاده کردن چنین فکری را به دشمن ندهیم. قطعا ایستادگی و پیروزی در جنگ اقتصادی با ملت و مسئولان متحد و یک‌دست سهل‌الوصول‌تر از ملت و مسئولان متشتت و چند پاره است.

وی ادامه داد: البته برای پیروزی در جنگ اقتصادی قطعا نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر با کار جهادی توسط قوای سه‌گانه هستیم. اقتصاد کشور نیازمند تشکیل اتاق‌های فکر و استفاده از منابع، امکانات و توانمندی‌های داخلی در برابر اتاق جنگ خزانه‌داری آمریکاست. برای فائق آمدن بر تحریم‌ها باید تمهیدات خیلی مخصوص یا ضد تحریم‌های ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم از صدمات بیشتر به اقتصاد کشور و معیشت مردم جلوگیری کنیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس خواستار میدان‌داری بخش خصوصی با حمایت‌های دولتی شد و افزود: با پشتیبانی قوی‌تر و پایدارتر دولت از تولیدکنندگان و صنعت‌گران می‌توانیم نیاز کشور را از منابع داخلی تامین کنیم. هر چند که ممکن است از نظر کیفیت یا قیمت مشکلاتی وجود داشته باشد ولی می‌توانیم نیاز کشور را از داخل تامین کنیم.

گرمابی استفاده از ظرفیت کشورهای دوست و همپیمانان منطقه‌ای و بین‌المللی را دیگر راهکار مقابله با تحریم‌های اقتصادی آمریکا برشمرد و افزود: به جز چند کشور بقیه کشورها روابط دیپلماتیک و سیاسی نسبتا خوبی با ایران دارند که باید از این موقعیت در جهت تقویت جبهه اقتصادی استفاده کنیم. گسترش مراودات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای منطقه و سایر کشورهای جهان قطعا اثرات تحریم را برای ما بیشتر می‌کند. باید تلاش کنیم پول ملی کشورهای هدف را برای انجام مبادلات اقتصادی به خدمت بگیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید