علت حذف بیمه داروی تزریقی پوکی استخوان

    کد خبر :430458

وزارت بهداشت، در واکنش به ماجرای حذف داروی تزریقی پوکی استخوان از پوشش بیمه ای، توضیحاتی ارائه داد.

بنا بر توضیحات وزارت بهداشت؛ در سال ۱۳۹۲ در دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت وقت واقع در وزاتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص این دارو تصمیم گرفته شد که پوشش بیمه ای داروی «تری پاراتاید» فقط به مدت یک سال مصوب گردیده و قرار شد بعد از این زمان مطالعات هزینه اثربخشی و گایدلاین (استاندارد درمان) مربوطه تدوین و جهت برقراری پوشش مجدداً به عنوان یک مورد جدید در شورای عالی بیمه مطرح و با توجه به شرایط روز کشور و وضعیت مالی سازمان های بیمه گر پایه تصمیم گیری انجام گردد.

در حال حاضر شرایط بودجه کشور و منابع مالی بیمه های سلامت به صورت انقباضی بوده و امکان اضافه نمودن بار مالی برای سازمان های بیمه ای کشور حتی در حد کم وجود ندارد و بایستی در شرایط خارج از بحران و پس از گذراندن دوران تحریم مجدداً بررسی و تصمیم گیری در خصوص این دارو انجام گیرد.

از طرفی داروی تری پاراتاید داروی خط سوم درمان پوکی استخوان بوده و قبل از تجویز این دارو می بایست توجه کشور و تأمین کنندگان دارو و نیز سازمان های بیمه گر پایه به تامین و توزیع و پوشش بیمه ای مناسب خط اول و دوم درمان پوکی استخوان باشد. ضمن اینکه برای پوشش و تأمین هزینه بسیاری از داروهای ضروری از جمله داروهای بیماران خاص در حال حاضر مضیقه مالی وجود دارد.

به گزارش مهر، در توضیحات وزارت بهداشت، آمده است؛ پیشنهاد قیمتی شرکت تولید کننده داروی تری پاراتاید بالاتر از حد آستانه هزینه اثربخشی دارو برای کشور ما بوده و تولید کنندگان تا کنون حاضر نشده اند قیمت زیر آستانه مذکور را بپذیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید