«دزدان فروشگاه» بهترین فیلم آسیاپاسیفیک شد

    کد خبر :430349

مراسم پایانی دوازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک با اعطای جایزه بهترین فیلم به «دزدان فروشگاه» از ژاپن برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این رویداد که در شهر بریسبان استرالیا برگزار شد در نهایت فیلم «دزدان فروشگاه» به کارگردانی «هیروکازو کورئیدا» از ژاپن که پیش از این جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را کسب کرده بود جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.

این فیلم که در جوایز اسکار ۲۰۱۹ نماینده ژاپن در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی نیز انتخاب شده است، درباره خانواده‌ای است که به اعمال بزهکارانه خُرد می‌پردازند و به موضوع فقر در ژاپن اشاره دارد.

«سوختن» از کره جنوبی ساخته «لی چانگ-دونگ» جایزه بزرگ هیات داوران جوایز آسیاپاسیفیک را به خانه برد و «نادین لباکی» از لبنان برای فیلم «کفرناعوم» جایزه بهترین کارگردانی را به کسب کرد.

در بخش بهترین بازیگر مرد و زن نیز به ترتیب «نوازالدین صدیقی» از هند برای فیلم «مانتو» و «ژائو تائو» نیز برای فیلم «خاکستر خالص ترین سفید است» از چین جوایز را به خود اختصاص دادند.

جایزه بهترین فیلمنامه نیز به «دان کلینمان» و «سامه زوابی» برای فیلم «تلاویو در آتش» رسید و فیلم «پرنده» از ترکیه نیز برنده جایزه بهترین اولین فیلم اول این رویداد سینمایی شد.

«گورومول» به کارگردانی «پل دامین ویلیامز» از استرالیا و جایزه بهترین مستند نیز به «گورومول» به کارگردانی «پل دامین ویلیامز»-استرالیا اعطاء شد.

امسال پیمان معادی برای نگارش فیلمنامه «بمب: یک داستان عاشقانه: در شاخه بهترین، «النی کاریندرو» آهنگساز مطرح یونانی برای ساخت موسیقی «بمب: یک داستان عاشقانه» نامزد جایزه بهترین موسیقی متن جوایز آسیاپاسیفیک ۲۰۱۸بود و در شاخه بهترین بازیگر مرد این جوایز سینمایی نیز بهمن فرمان‌آرا برای نقش‌آفرینی در فیلم «حکایت دریا» به نمایندگی از سینمای ایران نامزد کسب جایزه ایران بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید