المشاط: جنوب یمن آزاد خواهد شد

    کد خبر :430291

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی به مناسبت فرارسیدن پنجاه و یکمین سالروز استقلال این کشور از انگلستان گفت: جنوب یمن آزاد خواهد شد.

به گزارش بازتاب به نقل از المسیره، “مهدی المشاط” رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز پنجشنبه پیامی خطاب به ملت یمن به مناسبت فرارسیدن پنجاه و یکمین سالروز استقلال این کشور صادر کرد.

المشاط در این پیام با اشاره به اشغال جنوب این کشور از سوی متجاوزان که شبیه دوران اشغالگری انگلیس است بر ضرورت تلاش برای بیرون راندن اشغالگر جدید تاکید کرد.

وی افزود: در حال حاضر جمهوری یمن هیچ نماینده‌ای در سازمان ملل ندارد و آنهایی که در سازمان ملل حضور دارند به هیچ وجه نماینده ملت یمن نیستند.

المشاط درباره تشدید حملات متجاوزان به الحدیده و اقدامات مزدوران عربستان در این استان گفت: ما به همه تلاش‌هایی که برای حل بحران صورت می‌گیرد احترام می‌گذاریم و خویشتنداری خود را حفظ می‌کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خواستار آشتی بر اساس احترام متقابل شد و بر اهمیت تلاش جدی برای یافتن ساز و کاری روشن و مبتنی بر اصولی منطقی برای مشورت‌های سوئد تاکید کرد.

وی از سیاستمداران، نمایندگان پارلمان‌ها، فعالان حقوقی و خبرنگاران خواست که به منظور آگاه شدن از حال و روز مردم یمن به این کشور سفر کنند.

المشاط همچنین از دولت‌ها و ملت‌های جهان خواست که با ملت مظلوم یمن همبستگی کرده و تجاوز به کشورمان را محکوم کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید