ترکیه به تعهدات خود در نشست سوچی احترام نمی گذارد

    کد خبر :430091

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد که طرف ترکیه‌ای به تعهدات خود که در نشست سوچی امضا کرده است احترام نمی‌گذارد.

به گزارش بازتاب به نقل از المیادین، «بشار الجعفری» رئیس هیئت دولتی سوریه در مذاکرات آستانه و نماینده دائم این کشور در سازمان ملل در پایان نشست صلح سوریه در آستانه تأکید کرد: طرف ترکیه‌ای به تعهدات خود که در نشست سوچی امضا کرده است احترام نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه طرف ترکیه‌ای ضامن گروههای تروریستی حاضر در ادلب است تا به آتش‌بس احترام بگذارند، اعلام کرد که اما آنکارا به این مسئله متعهد نیست.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه توافق سوچی بر تضمین مقامات ترکیه‌ای مبنی بر خروج تروریستها به سمت غرب تأکید دارد، خاطرنشان کرد که با وجود گذشت بیش از دو ماه از این توافق، این مسئله رخ نداده است.

الجعفری در ادامه اعلام کرد که عدم پایبندی ترکیه به توافق سوچی گروههای تروریستی حاضر در ادلب را تشویق کرده است که حلب، حماه و لاذقیه را با خمپاره هدف قرار دهند و به افراد غیر نظامی حمله کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ادامه گفت: استفاده گروههای تروریستی از خمپاره‌های حاوی مواد شیمیایی از تنش حامیان تروریسم برای تداوم جنایت گروههای تروریستی علیه غیر نظامیان حکایت دارد.

وی با اشاره به اینکه دمشق، اطمینان خود را به پایبندی ترکیه به منطقه کاهش تنش در ادلب» از دست داده است، اظهار داشت: دولت ترکیه توافق آستانه ۴ را نقض کرد و ۱۱ هزار سرباز به داخل خاک سوریه فرستاد.

رئیس هیئت سوریه در مذاکرات آستانه با تأکید بر اینکه «ما در برابر تجاوز واضح ترکیه به خاک سوریه قرار داریم»، خاطرنشان کرد که نیروهای این کشور که به صورت غیر قانونی وارد خاک سوریه می‌شوند، دست به تغییر شیوه‌های آموزشی می‌زنند و معامله با لیر ترکیه را اجبار می‌کنند.

الجعفری با بیان اینکه تروریستهای مزدور خارجی با حمایت و پشتیبانی نیروهای ترکیه در ادلب حضور دارند»، تأکید کرد که «باید همه نیروهای خارجی غیر قانونی از جمله نیروهای آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی از خاک سوریه خارج شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید