کریدور ساحلی جنوب نقش کلیدی در ارتقای ایمنی حمل و نقل دارد

    کد خبر :429985

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با توجه به اینکه استان های جنوبی قطب اقتصادی کشور هستند، تکمیل کریدور بزرگ راهی نوار ساحلی جنوب کشور نقش مهمی در ارتقای امینی حمل و نقل باری کشور خواهد داشت.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی چهارشنبه شب در حاشیه آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان به خبرنگاران اظهار داشت: بزرگراه بندرلنگه به پارسیان بخشی از بزرگ راه نوار ساحلی جنوب کشور است و بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی با بیان اینکه کریدور بزرگراهی مذکور همه نوار ساحلی جنوب کشور را در بر می گیرد، افزود: این کریدور با توجه قرار داشتن منابع عظیم نفت و گاز در جنوب کشور و همچنین دسترسی به آب های آزاد از طریق خلیج فارس و دریای عمان، دارای اهمیت بسزایی است.

خادمی بیان داشت: 838 کیلومتر از این کریدور یک هزار و 700 کیلومتری، در هرمزگان قرار دارد که 487 کیلومتر آن در غرب این استان واقع ‌شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هم اکنون از 838 کیلومتری که در هرمزگان قرار دارد، 122 کیلومتر در دست اجرا و 300 کیلومتر آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

خادمی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اولویت های وزارت راه و شهررسازی تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در سالجاری است و در این راستا تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

یکی از محورهای اصلی در توسعه سواحل دریای عمان و خلیج فارس، راه ساحلی خوزستان به سیستان و بلوچستان است که به عنوان کریدور شماره یک حمل و نقل کشور مطرح و نقش مهمی در توسعه سواحل جنوب کشور دارد.

طول این کریدور بزرگراهی یکهزار و 700 کیلومتر است که استانهای بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان از آن بهره مند می شوند.

عملیات اجرایی احداث قطعه دوم از باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان و جاده و پل آبنمای ورودی شهر بندر چارک با حضور همتی استاندار هرمزگان و خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شامگاه چهارشنبه هفتم آذرماه آغاز شد.

پروژه قطعه دوم از باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان به طول 28 کیلومتر و با اعتباری افزون بر 614 میلیارد ریال احداث می شود.

این قطعه از روستای دیوان در شهرستان بندرلنگه آغاز و به روستای باوندان ختم می‌شود.

با بهره‌ برداری از کل 56 کیلومتر این محور علاوه بر تکمیل بزرگراه بندرعباس- عسلویه، بندر چارک و جزیره کیش نیز به کریدور نوار ساحلی جنوب متصل خواهد شد.

شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری و شهرستان پارسیان در 400 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید