وجود بوتاکس‌ تقلبی و چینی در بازار

    کد خبر :429976

عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران ضمن هشدار در مورد فروش بوتاکس‌های تقلبی و چینی در بازار، گفت: مراحل تولید بوتاکس در کارخانه باید به درستی انجام شود تا دارو خلوص کافی داشته باشد.
سیدبهزاد پوستی، در شانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو بینی و سر و گردن ایران در ارتباط با درمان های غیرتهاجمی در زمینه زیبایی، اظهار داشت: ‌استفاده از دستگاه‌های لیزر مختلف، رادیوفرکوئنسی، التراسوند، پرکننده‌ها و بوتاکس و…، از جمله اقدامات درمانی غیرتهاجمی در حوزه زیبایی به شمار می‌روند که هر کدام از این اقدامات به تنهایی و یا به صورت ترکیبی براساس نیاز بیمار توصیه و انجام می شوند بنابراین لازم است مشاوره مناسب قبل از این درمان ها برای متقاضیان صورت پذیرد. به طور مثال لیزر معجزه نمی‌کند و گاهی نیاز است همزمان اقدام غیرتهاجمی دیگری همراه با آن انجام شود.

وی در مورد بوتاکس گفت: بوتاکس درابتدا برای کارهای درمانی مورد استفاده قرار گرفت و سپس در حوزه زیبایی بدان توجه شد به طور مثال بوتاکس برای کمک به بیماران مبتلا به استرابیسم (انحراف چشم)، مورد استفاده قرار می‌گرفت و به تدریج ازآن درزمینه های درمانی دیگر استفاده شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مراحل تولید بوتاکس می بایست به درستی انجام شود تا دارو خلوص کافی داشته باشد و ما را به نتیجه مورد قبول برساند ولی متأسفانه در بازار بوتاکس‌های تقلبی و چینی که مراحل تولیداستاندارد ندارند به فروش می‌رسند که این مسئله می تواند بیمار را دچار عارضه دارویی نماید و چنانچه دوزآن صحیح نباشد از این جنبه نیز برای بیمار عوارضی به همراه خواهدداشت.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: تزریق بوتاکس ممکن است در برخی بیماری ها و وضعیت سلامت متقاضیان به صلاح نباشد، نکته قابل توجه دیگر فردی است که تزریق بوتاکس را انجام می‌دهدکه می بایست از اطلاعات علمی مورد نیاز برخوردار باشد، لذا توصیه می شود متقاضیان این تزریق از دریافت خدمات بوتاکس توسط مراکز و افراد فاقد صلاحیت مثل آرایشگاه‌ها خودداری کنند.

پوستی گفت: افرادی که بوتاکس برای آنها جهت رفع خطوط صورت که خیلی عمیق نشده اند استفاده می‌شود باید 4 تا 6 ماه بعد مجددا آن را تکرار کنند که این امربه خاطرطول مدت تاثیردارواست.

عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران در مورد پرکننده‌ها به عنوان بخش دیگری از درمان های‌ غیرتهاجمی زیبایی گفت:امروزه بعنوان پرکننده ازمتداولترین روش ها استفاده از ژل‌های هیالورونیک و چربی بدن می باشند و ژل های دائمی بعلت عفونت وجابجایی کنار گذاشته شده اند. تاثیرپرکننده های ذکرشده حدود۶ ماه است که پس از این مدت زمانی نیاز به تکرار دارند.

وی در مورد لیزر گفت: لیزر برای لایه‌برداری و اصلاح سطح پوست و تحریک کلاژن‌سازی پوست می‌تواند مؤثر باشد که این مسئله باید توسط افراد حرفه‌ای و پزشکان متبحر صورت گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد استفاده از دستگاه های رادیوفرکوئنسی گفت: این روش لایه‌های سطحی پوست را اصلاح و کلاژن‌سازی را تقویت می‌کند، دستگاه التراسوند برای لایه‌های عمیق ترپوست استفاده می شوند که باعث تاثیر بر کلاژن ناحیه و همچنین دوباره‌سازی زنجیره آن در محل درمان می‌ گردد، برای حفظ نتایج و فواید درمان های غیرتهاجمی زیبایی نزدبیماران لازم است درفواصل زمانی خاصی این اقدامات تکرارشوند.

تجهیزات ارتودنسی از پوشش ارز دولتی خارج شد

نایب رئیس انجمن ارتودنتیست‌های ایران با اشاره به عدم اختصاص ارز دولتی به تجهیزات ارتودنسی، گفت: این مسئله به معنای حداقل دو برابر شدن قیمت کالاهای ارتودنسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد جعفری، در آستانه برگزاری سومین سمپوزیوم انجمن ارتودنتیست های ایران، اظهارداشت: تا حدود یک ماه پیش به اقلام ارتودنسی ارز دولتی تعلق می‌گرفت. البته به دلیل اینکه روند تخصیص ارز و واردات و ترخیص کالا در چند ماه گذشته بسیار پیچیده شده بود و شرکت های وارد کننده مواد و لوازم دندانپزشکی درگیر کاغذبازی و آیین نامه‌های مختلف شده بودند بسیاری از شرکت‌ها به سختی موفق به واردات تجهیزات ارتودنسی می‌شدند. ‌

وی افزود: این مسئله سبب شد که شاهد کمبود برخی از لوازم ارتودنسی در بازار باشیم با این حال از حدود یک ماه پیش به طور کلی اختصاص ارز دولتی به تجهیزات ارتودنسی متوقف شد و این لوازم از گروه یک اولویت کالایی به گروه دو انتقال یافت بنابراین شرکت‌ها باید تجهیزات ارتودنسی را با ارز نیمایی خریداری کنند.

دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم انجمن ارتودنتیست های ایران ادامه داد: این مسئله به معنای حداقل دو برابر شدن قیمت کالاهای ارتودنسی است و از طرفی افزایش سایر هزینه‌های مطب‌های دندانپزشکی نیز بر این مشکل دامن زده و در نهایت هزینه های درمان ارتودنسی را افزایش داده است.

جعفری گفت: دستگاه‌هایی همچون وزارت بهداشت و اداره تجهیزات پزشکی در این زمینه می‌توانند اقدامات موثر را جهت اختصاص ارز دولتی به تجهیزات ارتودنسی انجام دهند و انجمن نیز در حال نامه نگاری های لازم در این زمینه می‌باشد. هرچند که می‌دانیم به دلیل اعمال تحریم ها تامین ارز تمام کالاها با مشکلاتی مواجه است ولی لازم است که حداقل برخی از اقلام پر مصرف ارتودنسی تحت پوشش ارز دولتی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که هزینه‌های ارتودنسی و دندانپزشکی افزایش یابد مردم انجام این درمان های مهم را به تأخیر انداخته یا از آن صرف‌نظر می‌کنند. این مسئله تبعات و مشکلات مختلفی را به همراه داشته و سلامت دندان افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور مثال پوسیدگی‌های دندانی افزایش و بیماری‌های لثه فرد را تهدید خواهد کرد و از طرفی نازیبایی ناشی از مشکلات دندانی فکی می‌تواند اعتماد به نفس فرد را به خطر انداخته و سلامت روان او را نیز دستخوش تهدید قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید