فتاح: تورم افسار گسیخته محاسبات ما را برهم زد

    کد خبر :429797

رئیس کمیته امداد با اشاره به شعار دولت برای رفع فقر مطلق در کشور گفت: تورم افسارگسیخته در کشور امسال محاسبات ما را بهطور کامل برهم زده است و انتظار می رود مجلس و دولت گامی اساسی برای تحقق این شعار بردارند.

سیدپرویز فتاح با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و ارائه گزارش عملکرد کمیته امداد ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار نظام اسلامی، شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، یاد پیشکسوتان و مرحومان کمیته امداد به خصوص آقایان عسگراولادی، نیری، والی و قمشه را گرامی داشت.

ریالی از صدقات مردم از کشور خارج نمی شود

وی گفت: به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم به هیچ‌وجه از صدقات، زکوات و انفاقات مردم در امور کارکنان استفاده نشده و ریالی به خارج کشور منتقل نمی‌شود. همچنین دفاتر خارج از کشور که بسیار محدود شده، با هماهنگی وزارت امور خارجه از محل درآمدهای همان کشور اداره می‌شوند. ما امین مردم هستیم و نیات آنها کاملا رعایت می‌شود.

فتاح با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی در حمایت از محرومان افزود: آستان قدس معاونت امداد مستضعفان را تشکیل داده و برای نمونه ۱۸۰ هزار نفر مددجوی اعزامی به مشهد در مدت سه روز میهمان آستان قدس بودند.

رئیس کمیته امداد با تقدیر از حمایت‌های سپاه پاسداران از محرومان گفت: سپاه سال قبل چهار هزار واحد مسکونی روستایی برای مددجویان احداث کرد و امسال نیز ساخت ۱۰ هزار واحد دیگر آغاز شده است. همچنین سپاه ۱۰ هزار جهیزیه و ۱۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر تحویل فرزندان تحت پوشش داده است.

وی صبر و تحمل خانواده‌های تحت پوشش را در شرایط طاقت‌فرسای تورم و گرانی مثال‌زدنی دانست و گفت: طبق اعلام بانک‌ها کمترین معوقات وام متعلق به مددجویان است. اگرچه مجلس باید در خصوص اختلالات در وام‌های مسکن روستایی ورود کند و یک مصوبه برای حل این معضل داشته باشد.

در نظام اسلامی نباید طبقه اشراف ایجاد کنیم

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه سبک زندگی مسئولان نباید با محرومان و فقرا فاصله زیادی پیدا کند، گفت: در نظام اسلامی نباید طبقه اشراف ایجاد کنیم. سفارش و خواهش ما سرکشی به منازل مددجویان تحت پوشش است و این سبک زندگی امیرالمومنین (ع) و همه ائمه بوده است.

سادگی، تواضع و مردمی بودن باید فضیلت رایج در همه مسئولان باشد و در این صورت است که نظام و انقلاب بیمه می‌شوند.

تورم افسارگسیخته محاسبات ما را کاملا بهم زد

به گزارش فارس:فتاح با یادآوری شعار رئیس‌جمهور مبنی بر رفع فقر مطلق در کشور خاطرنشان کرد: تورم افسارگسیخته در کشور امسال محاسبات ما را کاملا بهم زده است. انتظار می‌رود مجلس و دولت در یک هماهنگی جدی گامی اساسی برای تحقق این شعار بردارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید