رای‌گیری درباره طرح توقف حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن در سنا تصویب شد

    کد خبر :429619

طرح توقف حمایت آمریکا از ائتلاف عربستان در جنگ علیه یمن در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به تصویب رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز چهارشنبه با اکثریت آرا تصمیم گرفت طرح توقف حمایت آمریکا از ائتلاف به سرکردگی عربستان در جنگ علیه یمن را به رای بگذارد.

در کمیته روابط خارجی سنا 63 سناتور از این موضوع اعلام حمایت کرده و 37 نفر با آن مخالفت کردند.

پیش از این سناتور “باب منندز” از کنگره آمریکا خواست تا تمامی طرف‌های درگیر در جنگ یمن را برای نشستن دور میز مذاکرات دعوت کند.

بر اساس گزارش سازمان “نجات کودکان” که مقر آن در کشور انگلیس است، حدود 85 هزار کودک زیر 5سال یمنی به سبب سوء تغذیه شدید جان خود را از دست داده‌اند.

کاخ سفید قطعنامه سنا در مخالفت با جنگ یمن را تهدید به وتو کرد

کاخ سفید چهارشنبه تهدید کرد قطعنامه مجلس سنا که خواستار قطع حمایت‌های آمریکا از ائتلاف عربستان سعودی در جنگ علیه یمن است را به وتو تهدید کرد.

به گزارش فارس، کاخ سفید چهارشنبه تهدید کرد قطعنامه مجلس سنا که خواستار قطع حمایت‌های آمریکا از ائتلاف عربستان سعودی در جنگ علیه یمن است را به وتو تهدید کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مایک پامپئو» و «جیمز متیس»، وزرای خارجه و دفاع آمریکا در یک نشست استماع در مجلس سنا از قانونگذاران آمریکایی خواستند از دخالت آمریکا در جنگ یمن حمایت کنند.

این قطعنامه که مورد حمایت نمایندگانی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی قرار دارد خواستار اتمام حمایت‌های آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در جنگی است که لطمات فراوان به جا گذاشته و باعث کشتار شمار زیادی از غیرنظامیان شده است.

عده زیادی از نمایندگان مجلس سنا بعد از جلسه توجیهی با پامپئو و متیس گفتند که سخنان این دو مقام آنها را راضی نکرده و قصد دارند به قطعنامه مذکور رأی موافق بدهند. پامپئو بعد از خروج از این جلسه گفت که زمان مناسبی برای این رأی‌گیری نیست.

در همین حین، کاخ سفید این قطعنامه را به وتو تهدید کرد. دولت ترامپ در این بیانیه، قطعنامه مورد نظر را «معیوب» توصیف کرده و گفته که دولت به شدت با تصویب آن مخالف است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید