از من خوششان نمی‌آیدکه انتخابم نمی‌کنند

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸
    کد خبر :429353

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه باوجود انتخاب نشدن به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انگیزه‌اش بیشتر می‌شود، گفت: کارلوس کی‌روش جوری برخورد کرد که انگار چند سال است مرا می‌شناسد.

حسین طیبی به شرایط خودش در باشگاه غیرت قزاقستان و اثرات لغو شدن بازی با برزیل در مواجهه با بازیکنان و مربی برزیلی غیرت اشاره کرد و از نحوه انتخاب برترین بازیکن فوتسال آسیا انتقاد کرد. طیبی با بیان اینکه به هیچکس باج نمی دهد، گفت: چیزهایی می دانم که اگر بگویم بعضی ها نمی توانند از خانه خود بیرون بیایند. این ملی پوش فوتسال همچنین از نحوه برخورد کارلوس کی روش تعجب کرد.

مشروح گفتگوی حسین طیبی با مهر در ادامه می آید:

* ابتدا از شرایطتان در تیم غیرت قزاقستان و صعود به جمع ۴ تیم برتر اروپا بگویید. چه زمانی بازی های نهایی برگزار می شود؟

– ابتدای فصل سرمربی تیم غیرت و همچنین حدود ۷-۸ بازیکن تیم عوض شدند. خودم فکر می کردم با این شرایط تیم ما دیرتر هماهنگ شود ولی خوشبختانه در بازی های باشگاه های اروپا عملکرد خوبی داشتیم و مقتدرانه از مرحله گروهی صعود کردیم. در مرحله الیت هم کار سخت بود اما توانستیم صعود کنیم و به جمع چهار تیم برتر اروپا برسیم. مسابقات چهار تیم برتر هم ۲۵ تا ۲۸ آپریل یعنی چند ماه دیگر برگزار می شود ولی میزبان آن هنوز مشخص نیست.

* آیا با حضور سرمربی جدید، جایگاه و شرایط خوبی در تیم غیرت دارید؟

– بله با سرمربی برزیلی تیم ارتباط خوبی دارم. زمانی که در روسیه بازی می کردم این مربی هم در یکی از تیم های روسی فعالیت می کرد و به خاطر همین از من یک شناختی داشت. وقتی سرمربی تیم تغییر می کند و نفر جدیدی می آید، بازیکن باید دوباره کارش را از اول شروع و خودش را به سرمربی ثابت کند. من هم با انگیزه و تلاش چند برابر در تیم غیرت کار می کنم و خوشبختانه شرایط خوبی دارم.

* چقدر برای حضور در تیم ملی و تورنمنت اسلواکی آماده هستید؟

– مدتی درگیر بازی های اروپا بودم و برای همین تازه به تیم ملی اضافه شده ام. البته باشگاه هم با من همکاری کرد و اجازه داد زودتر به ایران بیایم تا در خدمت تیم ملی باشم. اردوی بعدی هم چند روز دیگر شروع می شود و به بازگشت بازیکنان مصدوم، تیم کامل تر خواهد شد و با شرایط خوب به اسلواکی می رویم.

* به عنوان بازیکنی که در قزاقستان بازی می کند، آیا می دانید علت لغو تورنمنت ۴ جانبه این کشور چه بود؟

– مدیران زیادی در فدراسیون فوتبال قزاقستان تغییر کرده اند و از آنجایی که این تورنمنت از قبل هماهنگ شده بود، روسای جدید صلاح دانستند آن را برگزار نکنند. می توانستیم با حضور آذربایجان، قزاقستان و روسیه، تورنمنت خوبی داشته باشیم اما به هر حال همان بازی ها را در کشور دیگر یعنی اسلواکی برگزار می کنیم و مشکلی نیست. هرچه تعداد بازی ها بیشتر باشد به نفع تیم ملی است.

* درباره لغو بازی با برزیل موضوعی مانده است که بخواهید توضیح بدهید؟

– اگر درباره لغو بازی با برزیل، صحبت نکنیم بهتر است؛ تنها چیزی که می توانم بگویم این است که این کار ضربه سنگینی به اعتبار فوتسال ما زد. بازی با برزیل شانس بزرگی بود که از دست دادیم. شاید من تنها کسی باشم که به خوبی آثار لغو این مسابقه و لطمه خوردن به اعتبار فوتسال ایران را لمس کرده باشم چون در کنار چند بازیکن و سرمربی برزیلی کار می کنم و می دیدم که آنها چه می گویند. برزیلی ها مدام از من سوال می کردند که چرا ایران سفرش به برزیل را لغو کرده است. چیزی نمی توانستم بگویم و هر دفعه دنبال یک بهانه بودم زیرا زشت بود بگویم به خاطر مشکل مالی، این بازی را لغو کردند. برزیل از یک ماه قبل اسپانسرش را انتخاب و بلیت فروشی هم کرده بود.

* اسامی نامزدهای بهترین های فوتسال آسیا هم منتشر شد و امروز بهترین بازیکن معرفی می شود. نظرتان در این خصوص چیست؟

– اول از همه باید به مهدی جاوید و علی اصغر حسن زاده به خاطر قرار گرفتنشان در جمع نامزدهای برترین بازیکن سال آسیا تبریک بگویم و معتقدم سایر بازیکنان تیم ملی هم لیاقت این را داشتند. الان می خواهم راجع به خودم صحبت کنم و نمی خواهم این احساس ایجاد شود که از انتخاب هموطنانم ناراحتم. باز هم به حسن زاده و جاوید تبریک می گویم. من حق دارم از عملکرد خودم دفاع کنم. چند سال است که این اتفاق تکرار می شود و نمی دانم معیارها برای انتخاب برترین بازیکن آسیا چیست. به هر حال باید معیاری وجود داشته باشد ولی ما چند سال است که این معیارها را نمی دانیم. شاید از حسین طیبی خوششان نمی آید. دیگر نمی دانم چه کار کنم به عنوان بهترین بازیکن اسیا انتخاب شوم. من افتخارات فردی و تیمی زیادی را به دست آورده ام و شاید کسانی که گزینه ها را انتخاب می کنند به همین دلیل صلاح دانسته اند من در جمع برترین های آسیا نباشم. به هرحال با این کارها انگیزه ام بیشتر می شود. در این مدت هم خیلی ها از جمله عادل فردوسی پور و دیگر مجریان تلویزیونی به من لطف داشتند و حمایت کردند که از آنها تشکر می کنم. علیرضا بیرانوند هم باید به عنوان بهترین بازیکن فوتبال اسیا انتخاب می شد اما حق او خورده شد.

* فکر می کنید چرا از سوی AFC به عنوان بهترین بازیکن انتخاب نمی شوید؟

– من در فوتسال به هیچ کس باج نداده ام و نخواهم داد. هرچیزی را به هر قیمتی نمی خواهم. چیز هایی می دانم که اگر راجع به یک سری بگویم نمی توانند از خانه خود هم بیرون بیایند. شرایط خوبی نیست. منِ طیبی راجع به خودم صحبت و از عملکردم دفاع می کنم. به کسی باج نداده ام و کارم را قوی تر ادامه می دهم. این آدم ها با این کارها می خواهند انگیزه ام را بگیرند ولی از همین جا به آنها می گویم انگیزه ام را از دست نمی دهم و قوی تر جلو می روم. خدا هم حواسش به همه چیز هست. در این چند سال اتفاقاتی افتاده که با چشمان خودم دیدم و از آن اطلاع دارم. شاید یک روز در موردش صحبت کنم.

* چند روز پیش هم ملاقاتی با کارلوس کی روش داشتید و عکسی به یادگار گرفتید. چه چیزی بین شما و کی روش گذشت؟

– بعد از آنکه گل من در جام باشگاه های آسیا در برنامه نود نشان داده شد، برایم افتخار بود که کارلوس کی روش سرمربی شناخته شده تیم ملی از آن تعریف کرد. چند روز پیش در کمپ تیم های ملی بودیم که آقای کی روش هم برای جشن ۱۰۲ برد ملی با اهالی رسانه جلسه داشت. ایشان خیلی خیلی با من گرم برخورد کرد و مجدداً بابت آن گل به من تبریک گفت. من هم به خاطر ۱۰۲ برد ملی به او تبریک گفته و برایش آرزوی موفقیت کردم.

* آقای ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال هم گفته بود که کی روش حواسش به فوتسال هست.

– واقعا من هم تعجب کردم. وقتی مترجم کی روش مرا معرفی کرد و به خوبی مرا شناخت و جوری برخورد کرد که انگار مرا چند سال است که می شناسد واقعا برایم جالب بود. برای تیم ملی آرزوی قهرمانی در جام ملت های آسیا را دارم.

* عکسی هم با محمدرضا حیدریان منتشر کردید. آیا با حیدریان در ارتباط هستید؟

– روز سه شنبه در کمپ تیم های ملی بودم که آقا رضا آمد. همیشه با او در ارتباط هستم اما این بار این افتخار نصیبم شد که از نزدیک او را دیدم. افتخار بازی کردن کنار آقا رضا را هم دارم. فقط یک جمله درباره آقای حیدریان می توانم بگویم «اسطوره یعنی آقا رضا» او واقعا انسان بزرگ و متینی است و امیدوارم در فوتسال ما باشد. اگر آقا رضا در فوتسال ما نباشد چه کسی باشد؟ از دست دادن این آدم بزرگ یک پوئن منفی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید