سرمایه گذاری هنگفت پورشه بر روی ماشین های الکتریکی

  • خودرو
  • چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۵
    کد خبر :429230

کمپانی خودروسازی پورشه با سرمایه گذاری هنگفت بر روی ماشین های الکتریکی، تصمیم به افزایش سودآوری بسیار بیشتر خود دارد.

کمپانی خودروسازی پورشه در نظر دارد که تا 8 سال آینده، یک سرمایه گذاری بزرگ 6 میلیارد یورویی(6.8 میلیارد دلاری) در راستای توسعه و تولید وسایل نقلیه الکتریکی انجام دهد تا سود سالیانه این شرکت برای هر سال معادل 750 میلیون یورو (حدود 850 میلیون دلار) افزایش پیدا کند که شروع کار از سال جاری و نقطه پایانی این هدف در سال 2025 میلادی خواهد بود.
پورشه در نظر دارد تا کارایی عملیاتی خود را افزایش دهد، هزینه های اضافه خود را کاهش داده و همچنین از کسانی استفاده کند که تجربه کافی و آشنایی بالایی با این کار داشته باشند.

بدون شک کمپانی خودروسازی پورشه یک هدف بسیار بزرگ دارد، اما باید توجه داشت که اتومبیل های الکتریکی نسبت به وسایل نقلیه مجهز به موتورهای احتراق داخلی سود کمتری برای تولید کنندگان دارد. به عنوان مثال پورشه تایکان حدود 6 هزار الی 10 هزار یورو هزینه بیشتری در تولید نسبت به محصولات دیگر پورشه دارد که از موتورهای احتراق داخلی استفاده می کنند، اما موضوع جالب اینجاست که هزینه های اضافی تولید بر روی دوش مشتریان خواهد بود و شرکت خودروسازی پورشه به دنبال رسیدن به روش های کاهش هزینه تولید برای حفظ سودآوری شرکت خود است.

پورشه بیش از 6 میلیارد یورو از سال 2022 میلادی بر روی وسایل نقلیه تمام الکتریکی سرمایه گذاری خواهد کرد و پیش بینی می کند که به طور سالیانه 2 میلیارد یورو سود بیشتری از سال 2025 میلادی به بعد داشته باشد. این درحالیست که سود سال گذشته پورشه از تولید و فروش محصولات مختلف خود معادل 23.5 میلیارد یورو بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید