همکاری ایران و آمریکا در عراق!

    کد خبر :429178

سرپرست جدید سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی به اقتصاد جهانی گره خورده است، گفت: آمریکایی ها پروژه‌هایی در عراق و افغانستان داشته اند که توسط بخش خصوصی ایرانی به صورت پیمانکار انجام شده است.

به گزارش تسنیم، محمدرضا مودودی سرپرست جدید سازمان توسعه تجارت ایران امروز در اولین نشست هم اندیشی سراسری توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی اظهار داشت: تحریم‌ها دو هدف اصلی افزایش مصارف ارزی از طریق واردات کالاهای غیر ضروری و لوکس و محدودیت تولید منابع ارزی از طریق جلوگیری از صادرات است دنبال میکند.

وی افزود: تحریم‌ها تجارت خارجی کشور را هدف قرار گرفته است و ما در هم اندیشی با بخش خصوصی مسئولیت داریم این توطئه علیه مردم ایران را بی اثر کنیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: باید از تمام ظرفیت های نرم و سخت اقتصادی کشور استفاده کنیم تا آثار تحریم را به حداقل برسد که یکی از بخش های مهم صادرات همین خدمات فنی و مهندسی است.

وی تصریح کرد: نگاه ما در سازمان توسعه تجارت در حال تعییر از حالت بخشی به فرایندی است در این راستا تیمی تشکیل میشود تا هر تصمیمی در کل فرآیند از تولید تا مصرف و صادرات رصد شود.

وی گفت: هر تصمیمی که برای صادرات یا توقف گرفته می شود، باید کل زنجیره دیده شود و از هم‌فکری بخش خصوصی و در فرآیند این کار بهره جست.

مودودی با اشاره به توانایی های بخش خصوصی بیان داشت: بخش خصوصی زمانی می تواند به اهداف خود دست یابد که بخش دولتی از حمایت لازم را داشته باشد وگرنه انتظار بیهوده ای است که از بخش خصوصی بخواهیم در بازار جهانی حضور مناسبی داشته باشد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت:در 8 ماهه سال جاری حدود 500 میلیون دلار خدمات فنی مهندسی انجام داده است اما باید در نظر داشت این رقم کمتر از ظرفیت موجود در کشور است.

وی با اشاره به اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی به اقتصاد جهانی گره خورده است گفت: مواردی در عراق و افغانستان وجود دارد که آمریکایی ها پروژه‌هایی داشته اند که توسط بخش خصوصی ایرانی به صورت پیمانکار انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید