توقف سوء استفاده از رویه مسافری واردات موبایل با اعمال تغییرات جدید در رجیستری

    کد خبر :429172

با اجرایی شدن تغییرات جدید در فرایند رجیستری گوشی‌های تلفن همراه و دسترسی به دیتابیس اطلاعات گذرنامه، سوءاستفاده از رویه واردات مسافری در خصوص گوشی‌های تلفن همراه به‌طور کامل محدود خواهد شد.

شنیده ها حاکی از آن است که تغییرات جدیدی در خصوص رجیستری گوشیهای تلفن همراه اعمال شده است. بر این اساس از این پس با هر پاسپورت امکان ترخیص یک گوشی تلفن همراه که از طریق رویه مسافری وارد شده است، وجود دارد.

در صورت اجرایی شدن کامل این موضوع واردات گوشی تلفن همراه از طریق مسافری به طور کامل محدود خواهد شد. لازم به ذکر است که جهت ترخیص گوشی های تلفن همراه از طریق رویه مسافری تخفیف‌های قانونی از جمله معافیت 80 دلاری برای هر گوشی و 4 درصد عوارض واردات کمتر تا به امروز در نظر گرفته شده است اما برخی از سوءاستفاده کنندگان تعداد بیشتری گوشی تلفن همراه با هر پاسپورت ثبت و وارد کرده اند. این در حالی است که این مشکل با اتصال سامانه گمرکی گوشی های مسافری به سامانه ناجا و بررسی شدن اصالت پاسپورت‌ها و صحت سنجی ورود و خروج ها به کشور بر طرف خواهد شد.

به گزارش تسنیم، تا کنون بیش 1.5 میلیون گوشی تلفن همراه رجیستری شده و حدود 250 هزار گوشی که با رویه های غیرقانونی وارد شده بود نیز با استفاده از این فرایند مسدود شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید