بی ام و M2 با تیونینگ منهارت و ۵۴۲ اسب بخار قدرت رونمایی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۳۶
    کد خبر :429156

شرکت تیونینگ آلمانی منهارت ارتقای سنگینی روی بی‌ام‌و M2 انجام داده و قدرت این کوپه‌ی کوچک آلمانی را به ۵۴۲ اسب بخار رسانده است.

شرکت آلمانی Manhart برنامه‌ب ویژه‌ای را برای ارتقای توانایی‌های بی‌ام‌و M2 در نظر گرفته تا این خودرو را به مدلی سریع‌تر و قوی‌تر تبدیل کند. این تیونر آلمانی توانسته با استفاده از برنامه‌ریزی مجدد واحد کنترل الکترونیکی موتور ECU و استفاده از ورودی هوای فیبر کربنی، قدرت پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری این خودرو را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

با کمک تغییرات یادشده، قدرت پیشرانه‌ی M2 به ۵۴۲ اسب بخار و گشتاور آن به رقم ۸۰۰ نیوتون‌متر رسیده که در مقایسه با بی‌ام‌و M2 کامپتیشن استاندارد ۱۳۸ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتون‌متر بیشتر هستند. شتاب مدل تیونینگ‌شده اعلام نشده اما از آنجایی که مدل کامپتیشن می‌تواند در ۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند، پیش‌بینی می‌شود که محصول منهارت، شتابی زیر ۴ ثانیه داشته باشد.

به گزارش زومیت، برای تقویت صدای موتور در این مدل، تیونر از سیستم اگزوز اختصاصی ساخته‌شده از فولاد ضدزنگ استفاده کرده که در نهایت به چهار خروجی فیبر کربنی می‌رسند. خروجی‌های اگزوز M2 منهارت درون دیفیوزر عقب جدید این خودرو قرار گرفته‌اند. تغییرات دیگر این مدل در بخش بدنه شامل اسپیلیتر جلو، رکاب جانبی و اسپویلر عقب هستند که همگی از الیاف کربن ساخته شده‌اند. رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی جدیدی هم برای M2 در نظر گرفته شده که Concave One نام دارند.

در مرحله‌ی آخر نیز منهارت برای بهبود چسبندگی بی‌ام‌و M2 ارتفاع خودرو را ۲۰ میلیمتر کاهش داده که این کاهش ارتفاع به کمک فنرهای اسپرت KW به‌دست آمده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید