مذاکرات گازپروم برای افزایش فروش گاز به انگلیس

    کد خبر :42912

غول نفتی دولتی روسیه سرگرم مذاکره با اپراتورهای بزرگ برای تامین حجم بیشتری گاز طبیعی برای انگلیس است.

به گزارش ایسنا، انگلیس قصد دارد نیروگازهای زغال سوز را تا سال ۲۰۲۵ تعطیل کند در حالیکه سنتریکا که بزرگترین تامین کننده انرژی این کشور برای شهروندانش است، تصمیم گرفته است بزرگترین تاسیسات ذخیره سازی گاز کشور را تعطیل کند.

الکساندر مدودوف، معاون مدیرعامل گازپروم در مصاحبه با بلومبرگ گفت: ما انتظار داریم تقاضا از سوی شرکت‌های بزرگ در انگلیس برای گاز طبیعی افزایش پیدا کند. عرضه این شرکت به انگلیس در طول دو سال گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

گازپروم در انگلیس “گازپروم یو کی تردینگ” و واحد عرضه تجاری و صنعتی “گازپروم انرژی” را دارد. این گروه گازی روسی هم همچنین از طریق خطوط لوله میان اروپا و انگلیس، گاز برای انگلیس تامین می‌کند.

گازپروم می‌تواند علاقه زیادی از سوی خریداران انگلیسی ایجاد کند زیرا حجم خط لوله معمولا ارزان‌تر از محموله‌های LNG است. بعلاوه انگلیس وعده داده است همه نیروگاه‌های زغال سوز را تا سال ۲۰۲۵ تعطیل کند.

همچنین انتظار می‌رود تولید گاز دریای شمال کاهش پیدا کند که وابستگی انگلیس به واردات گاز را افزایش خواهد داد. طبق اعلام سازمان نفت و گاز انگلیس، اتکای این کشور به واردات گاز به ۷۸ درصد در سال ۲۰۳۵ در مقایسه با ۴۸ درصد برآورد شده برای سال ۲۰۱۷ رشد خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید