نتانیاهو: روابط ما با کشورهای عربی و اسلامی میانه رو، دیگر محرمانه نیست / بر خلاف آنچه مرسوم شده بود، این روابط دیگر در گرو صلح با فلسطین هم نیست

    کد خبر :429023

سازش برخی کشورهای عربی با دولت آپارتاید و اشغالگر قدس موجب شده تا «بنیامین نتانیاهو» روز سه شنبه اعلام کند که توسعه روابط تل آویو با جهان عرب دیگر در گرو برقراری صلح با فلسطینی ها نیست.

به گزارش ایرنا، برخی کشورها عربی به سرکردگی عربستان ، امارات متحده عربی و بحرین فلسطینی ها را در میزمذاکرات پنهان و اشکار به رژیم صهیونیستی فروختند و دیگر حمایت و دفاع از فلسطین در اولویت سیاست خارجی این کشورها نیست.
نتانیاهو در پیام توئیتری ادعا کرد : رسیدن به توافق صلح با فلسطینی ها، یک هدف شایسته است و بی شک تحقق هرگونه پیشرفتی در این زمینه می تواند در روابط اسرائیل با کشورهای عربی مفید باشد، هرچند تضمین کننده تداوم این روابط نخواهد بود.
اظهارات نتانیاهو چند روز پس از آن صورت می گیرد که یک مقام نزدیک به دفتر نخست وزیری از سفر قریب الوقوع وی به بحرین خبر داده بود.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: روابط ما با کشورهای عربی و اسلامی میانه رو، نزدیک تر و نزدیک تر شده است و دیگر بصورت محرمانه نیست، بلکه علنی انجام می شود و دیدار اخیر من به عمان و سفر رئیس جمهوری چاد به اسرائیل همگی حکایت از این موضوع دارد.
وی با بیان این که در طول سالها، چنین مرسوم شده بود که بدون رسیدن به برقراری صلح با فلسطینی ها، امکان برقراری روابط میان اسرائیل و جهان عرب وجود ندارد، مدعی شد: اما واقعیت ثابت می کند که همکاری ما با کشورهای پیشرو در جهان عرب و کشورهای اسلامی به تنهایی می تواند در حل تنش با همسایه هایمان سهیم باشد.
پیش از این اظهارات، «جیسون گرینبلات» فرستاده به اصطلاح صلح آمریکا به منطقه خاورمیانه از تمایل امارات، بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داده بود.
نتانیاهو 26 اکتبر (4 آبان) در سفری رسمی و کاملاً غیرمنتظره به مسقط رفت و با «قابوس بن سعید» سلطان عمان دیدار کرد.
همزمان با سفر نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، یک هیات ورزشی اوایل آبان ماه گذشته، متشکل از 11 ورزشکار و مربی آن پس از اخذ روادید برای نخستین بار به نام اسرائیل وارد ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی شد.
همچنین انتشار تصاویر دیدار ‘ناصر التمیمی’ رییس فدراسیون جودو امارات با ‘میری رگو’ وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی و نیز شرب خمر بازیکنان صهیونیست در مرکز ابوظبی جنجال آفرین شد و اعتراض مردم کشورهای عربی به ویژه شهروندان اماراتی را در پی داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید