ایران سرآمد آزادی خواهان جهان است

    کد خبر :428783

عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان تاکید کرد که انقلاب اسلامی ایران در منطقه زلزله ایجاد کرده و ملتهای آزادی خواه جهان در سایه عادی سازی روابط اعراب و صهیونیستها دوستدار ایران هستند.

روند عادی سازی روابط در منطقه میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی و بی توجهی اعراب به آرمانهای فلسطین از یک سو و حمایت جمهوری اسلامی ایران از جنبش های مقاومت در منطقه علیه این رژیم و هژمونی آمریکا بر خاورمیانه سبب شده تا ملتهای آزادی خواه بیش از پیش دوستدار ایران و مواضع این کشور در قبال مسائل امت عربی و اسلامی باشند.

«حاج حسن حب الله» عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان در گفتگو با مهر در خصوص روند عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تاکید کرد: امروزه آمریکا از عربستان می خواهد روابط علنی با اسرائیل برقرار کند و هم پیمان اسرائیل علیه محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران در منطقه باشد.

وی افزود: بنابراین آمریکا به دنبال علنی کردن این روابط است و نمی خواهد این روابط به صورت مخفیانه و سری باقی بماند. امروزه موضع عربستان در این زمینه کاملا مشخص است. عربستان می خواهد هر چه سریعتر روابط خود را با اسرائیل عادی کند تا در نهایت به بخشی از ائتلاف اسرائیل در منطقه علیه مقاومت درآید.

وی در خصوص نقش و جایگاه ایران در حمایت از مقاومت در منطقه تاکید کرد: به نظر من پیروزی انقلاب اسلامی در ایران یک زلزله در منطقه ایجاد کرد. البته این زلزله با زلزله اشغالگری رژیم صهیونیستی علیه فلسطین متفاوت است.

عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان تاکید کرد: ایران بعد از انقلاب اسلامی تبدیل به محور تمام جنبش های آزادی خواه شده و این جنبش ها را در منطقه علیه صهیونیستها و اشغالگری اسرائیل در حمایت از فلسطین رهبری می کند.

حب الله تاکید کرد: ایران هم چنین از جنبش های ضد هژمونی آمریکا در منطقه و هیمنه کشورهای غربی بر خاورمیانه حمایت می کند. ایران از جنبش های ضد غارت ذخایر منطقه توسط آمریکا و هم پیمانانش در ناتو حمایت می کند.

وی در ادامه یادآور شد: بنابراین ایران محور اصلی در خصوص این رویارویی و سرآمد آزادی خواهان در جهان عرب و اسلام و به صورت کلی در جهان محسوب میشود.

وی در خصوص موضع حزب الله در قبال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران تصریح کرد: ما تحریم ها علیه ایران و یا حزب الله و یا علیه هر جنبش و کشوری که پیروی از سیاستهای آمریکا را نمی پذیرد محکوم می کنیم.

عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان تاکید کرد: ما معتقدیم که این سیاستها در واقع اهرمی برای تحقق اهداف برتری جویانه آمریکا به شمار می رود. آمریکا می پندارد حاکم تمام ملتهای جهان و پلیس منطقه است و می خواهد خود را اینگونه نشان دهد.

وی در ادامه تأکید کرد: بنابراین ما اصل و بنیان این تحریم ها را علیه تمام گروه ها و حامیان مقاومت در منطقه رد کرده و خواهان مبارزه با آن نه فقط در سطح ایران و حزب الله بلکه در سطح تمام ملتهای منطقه هستیم.

حب الله هم چنین در ادامه افزود: اگر ملتهای منطقه و دولتهای آنها با این مسأله مخالفت نکنند در آینده خودِ آنها در صورت مخالفت با تصمیم های آمریکا به همین سرنوشت دچار می شوند.

وی در خصوص جایگاه ایران در میان ملتهای منطقه تصریح کرد: ایران از جایگاه خوبی در میان ملتهای منطقه مانند لبنان، سوریه، فلسطین و اردن برخوردار است. آنها معتقدند که ایران نماینده تفکر اسلامی درست و مخالف با تسلط بیگانگان بر منطقه است.

عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان تاکید کرد: این مسأله در میان مردم عراق و کشورهای شمال آفریقا نیز مصداق دارد. من به کشورهای شمال آفریقا سفر کرده و دیده ام که ملتهای این کشورها دوستدار ایران هستند. آنها معتقدند که ایران نماینده تفکر اسلامی و آرمان ها و خواسته های ملتها است.

حب الله تاکید کرد: نظر دولتها در این خصوص در بُعد دیگری می گنجد. آنها با اهداف گروه های تروریستی همسو هستند چرا که خودِ این کشورها گروه های تروریستی را با همکاری آمریکا و صهیونیستها برای رویارویی با تفکرات اسلامی صحیح در منطقه ایجاد کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید