ترکیه کردهای مورد حمایت امریکا درسوریه را تهدید کرد

    کد خبر :428750

شورای امنیت ملی ترکیه در پایان نشست سه شنبه شب خود طی بیانیه ای گروه های کرد مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه و شرق رود فرات را تهدید به استفاده از زور کرد.

به گزارش ایرنا، شورای امنیت ملی ترکیه در پایان نشست امشب که به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برگزار شد، تاکید کرد: ‘اجازه نخواهیم داد که گروه های تروریستی ما را در سوریه در مقابل عمل انجام شده قرار دهند و حق دفاع مشروع مورد استفاده قرار خواهد گرفت.’
این نهاد عالی تصمیم گیری در ترکیه حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) را ‘گروه های تروریستی’ خواند و استقرار آنها در شرق فرات را بزرگترین تهدید در برابر راه حل سیاسی در سوریه عنوان کرد.
شورای امنیت ملی ترکیه با تاکید بر اهمیت اجرای فوری نقشه راه برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه، طرفین را به اقدام معقول و سریع فرا خواند.
این نهاد تصمیم گیری عالی ترکیه مدعی تلاش گروه های پ.ک.ک، پ.ی.د و ی.پ.گ برای تغییر بافت جمعیتی منطقه به خصوص در شمال سوریه، انفعال در این زمینه را موجب ادامه ظلم بر مردم و کوچ اجباری آنها عنوان کرد.
شورای عالی امنیت ملی ترکیه تعلل برخی از کشورها در شناسایی گروه گولن، پی.ی.د و ی.پ.گ به عنوان شاخه های سوری پ.ک.ک را مانع مبارزه موثر با تروریسم ارزیابی کرده و بر ادامه مبارزه مصمم و بدون وقفه ترکیه با اقدامات تروریستی این گروه ها که در سوریه و عراق لانه دارند، جهت حفظ جان و مال شهروندان ساکن مناطق جنوبی ترکیه تاکید کرد.
این نهاد همچنین از ادامه عملیات ارتش ترکیه علیه گروه پ.ک.ک در عراق خبر داد و فعالیت این گروه در شمال عراق را تهدیدی علیه امنیت ملی ترکیه عنوان کرده و بر همراهی ترکیه با مردم و دولت عراق برای مبارزه با تمام گروه های تروریستی از جمله داعش و پ.ک.ک تاکید کرد.
در بیانیه شورای عالی امنیت ملی ترکیه همچنین بر عدم اجازه برای هرگونه روندی علیه منافع و حقوق بخش ترک نشین قبرس و ترکیه تایید شده است.
شورای امنیت ملی ترکیه، عالی ترین مرجع تصمیم گیری در این کشور محسوب می شود که برای همفکری، بررسی و تصمیم گیری در خصوص موضوعات مهم این کشور به ریاست رئیس جمهوری تشکیل می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید