کاشت گرافن در مغز به جای الکترود

    کد خبر :428406

وقوع برخی نارسایی های مغزی گاهی موجب می شود افراد مجبور به کاشت الکترود در مغزشان شوند تا بتوانند با برخی بیماری های عصبی مقابله کنند، اما برای این کار یک روش مناسب تر ابداع شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، وقوع برخی نارسایی های مغزی گاهی موجب می شود افراد مجبور به کاشت الکترود در مغزشان شوند تا بتوانند با برخی بیماری های عصبی مقابله کنند، اما برای این کار یک روش مناسب تر ابداع شده است.

کاشت الکترود در مغز به درمان بیماری های مهمی مانند فلج برخی اندام ها نیز کمک می کند.

ابداع نوعی هیدروژل تازه با استفاده از گرافن که می تواند جایگزین الکترودهای سنتی شود، می توان به حل این مشکل تا حدی کمک کند و کارکرد بهتری را برای درمان برخی بیماری ها به ارمغان آورد.

الکترودهای فعلی معمولا از موادی مانند طلا یا پلاتینیوم تولید می شوند که سازگاری مناسبی با بافت طبیعی و نرم مغز انسان ندارند و معمولا یک لایه پلیمرهادی منعطف هم بر روی این الکترودها کشیده می شود، اما این امر موجب افزایش ابعاد آنها در مغز و آزار بیماران می شود.

محققان دانشگاه اسپانیایی Basque Country با همکاری پژوهشگران دانشگاه فرانسوی استراسبورگ نوعی هیدروژل پلیمری زیستی جدید تولید کرده اند که حاوی گرافن است و به شدت هادی الکتریسیته است.

با توجه به اینکه گرافن ماده بسیار شکننده ای است برای حل این مشکل از گیاهی به نام سالویا استفاده شده است. گیاه یادشده از خواص ضدالتهاب و ضدباکتری هم برخوردار است، البته هنوز برای امکان پذیر شدن استفاده از این الکترود جدید در مغز انسان باید بررسی ها و فعالیت های بیشتری انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید