بودجه ایتالیا به کسی ربطی ندارد

    کد خبر :428314

معاون نخست وزیر ایتالیا در سخنانی تحریک آمیز علیه اتحادیه اروپا تاکید کرد که کسری بودجه مصوب این کشور به هیچ نهاد و فردی ارتباط ندارد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری آلمان، «لوئیجی دی مایو» معاون نخست وزیر ایتالیا در گفتگو با رادیوی این کشور با رد انتقادات کمیسیون اروپا درباره بودجه این کشور اظهار داشت: بودجه ایتالیا مربوط به این کشور بوده و به کسی ارتباطی پیدا نمی کند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: ما به نگرانی اروپایی ها در خصوص آنچه که کسری بودجه عنوان کرده اند کاری نداریم.

معاون نخست وزیر ایتالیا همچنین خاطر نشان کرد: دولت ایتالیا در صورت لزوم در نشستی با کمیسیون اروپا درباره بودجه این کشور توضیحاتی را ارائه خواهد داد.

لازم به ذکر است اهدافی که دولت ایتالیا در رابطه با کسری بودجه این کشور در ۳ سال آینده مد نظر قرار داده، نگرانی کمیسیون اروپا را برانگیخته است.

کمیسیون اروپا در همین راستا در نامه ای به وزیر دارایی ایتالیا یادآور شد که وزرای دارایی اتحادیه اروپا در نشست ماه ژوئن گذشته از دولت ایتالیا خواسته بودند کسری بودجه ساختاری ۰/۶ درصد را مد نظر قرار دهد تا بتواند در نهایت بدهی های دولتی خود را که در حال حاضر ۱۳۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است، کاهش دهد.

گفتنی است «ائتلاف جنبش پنج ستاره» و حزب راستگرای افراطی «لیگ» که از اول ماه ژوئن سال جاری میلادی قدرت را در ایتالیا به دست گرفتند، کسری بودجه ۲/۱ را برای سال ۲۰۲۰ و کسری بودجه ۱/۸ را برای سال ۲۰۲۱ مد نظر قرار داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید