جدیدترین اخبار
6 آذر 1397 ساعت 10:17 اقتصادی کد خبر :428109

فورد موستانگ کلاسیک با پیشرانه V8 فراری

نمایشگاه SEMA امسال، میزبان یک نسخه‌ی خاص از فورد موستانگ ۱۹۶۸ بود که قوای محرکه‌ی آن را موتور تویین توربوی فراری تشکیل می‌داد.

حتما شما نیز داستان رقابت فورد و فراری در گذشته را که در نهایت منجر به تولد فورد GT شد، شنیده‌اید. نمایشگاه خودروهای تیونینگ‌شده‌ی SEMA در لس‌آنجلس، امسال محل نمایش خودروی دیگر بود که بار دیگر فورد و فراری را به هم می‌رساند. این مدل یک موستانگ کلاسیک ۱۹۶۸ است که در زیر کاپوت خود از قلب تپنده‌ی V8 متعلق به فراری F430 استفاده می‌کند. سازنده‌ی این فورد، تنها به نصب موتور ۴.۳ لیتری فراری اتکا نکرده و در قدم بعدی اقدام به نصب دو عدد توربوشارژر ساخت Nelson Racing و مانیفولد هوای متعلق به فراری کالیفرنیا روی این موتور کرده است.

گرچه این مدل هنوز روی دستگاه دینامومتر تست نشده اما قدرت تولیدی موتور آن به ۷۰۰ اسب بخار رسیده است. این قدرت گرچه در مقایسه با دوج Hellephant موپار ۱۰۰۰ اسب بخاری که چندی پیش معرفی شد، کم‌تر است ولی در مقایسه با هر مدلی از موستانگ ۱۹۶۸ بسیار بیشتر است.

ارتقاء صورت‌گرفته روی این موستانگ کلاسیک فراتر از موتور بوده و سیستم تعلیق اسپرت RidTech در کنار رینگ‌های آوانتگارد مورد استفاده قرار گرفته‌اند. رینگ‌های این خودرو ساخت آوانتگارد هستند و روی آن‌ها تایر های تویو سوار شده است. مهار کردن این خودروی قدرتمند بر عهده‌ی سیستم ترمز تقویت‌شده ساخت Wilwood است. سایر قسمت‌هایی که در نمای بیرونی خودرو تغییر کرده‌اند، شامل سقف جدید، اگزوزهای اسپرت و چراغ‌های عقب با طراحی 3D هستند.

طراحی خاص و تغییرات در داخل اتاق هم مشاهده می‌شوند و کنسول مرکزی و کف خودرو کاملا از فیبر کربن ساخته شده‌اند. صندلی های موستانگ با نمونه‌های اسپرت از نوع باکتی جایگزین شده‌اند که همانند خودروهای پیست دارای کمربند ایمنی چهار نقطه‌ای هستند. دیگر بخش‌های تغییرکرده، داشبورد، غربیلک فرمان اسپرت سه شاخه و کیلومتر شمار جدید است که تا ۱۶۰ مایل بر ساعت (۲۵۷ کیلومتر بر ساعت) را نشان می‌دهد هستند.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • سان دیدنِ وزیر ارشاد از لباس بازیگران!
  • تغییرات در نحوه اجرای جشنواره جابر بن حیان برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸
  • انتقال پیکرهای ۷۷ نفر که در مراسم اربعین فوت کردند به ایران
  • اردوغان: از شمال سوریه عقب نشینی نمی‌کنیم
  • آینده توافق اردوغان و پنس چه خواهد شد؟
  • اکران «آشفته‌گیِ» فریدون جیرانی در اروپا
  • دلخوشی‌های پیرترین پاکبانِ کربلا
  • حمله تعدادی دانشجو به اقامتگاه سفیر آمریکا در سئول
  • انفجار یک بمب‌دست ساز در مسجدی واقع در شرق افغانستان
  • گورباچف: فقط یک دیوانه آغازگر جنگ هسته‌ای خواهد بود
  • دومین روز اعتراضات به تصویب مالیات‌های جدید در لبنان؛ سعد حریری نشست کابینه را لغو کرد
  • رهبر سابق کاتالونیا خودش را تحویل مقام‌های بلژیک داد
  • دستیار پمپئو: هدف از اعزام نظامیان بیشتر به عربستان افزایش فشارها به ایران است
  • خودروسازان بدهی‌های کلان دارند
  • مهناز افشار: از برخی‌ها شنیده‌ام که ممنوع‌الفعالیتم
  • مالزی پسماندهای وارداتی را به کشورهای مبدا بازمی‌گرداند
  • پیش‌بینی شرایط جوی کربلا در آستانه اربعین حسینی
  • عیدی پیشنهادی کارمندان برای سال ۹۹: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
  • کاهش ۱۱ درصدی آمار تصادفات از ابتدای همایش اربعین
  • FATF: اگر تا قبل از بهمن، دو کنوانسیون پالرمو و CFT نهایی نشوند، وضعیت ایران به پیش از خرداد ۱۳۹۵ باز خواهد گشت
  • ترافیک پرحجم در مسیرهای بازگشت زوار اربعین
  • خنثی شدن اقدام تروریستی در فرانسه
  • خشم چند کشور آسیایی از انیمیشن هالیوودی
  • تداوم اعتراضات اقتصادی در لبنان
  • از سرگیری تولید نفت یمن از یک میدان
  • بخشودگی جرایم مالیاتی برای حمایت از تولید داخل
  • نبود «مهارت خواندن» در بیش از ۹۰ درصد از کودکان ۱۰ ساله کشورهای فقیر
  • مصوبات عجیب مجلس که دردی از آموزش و پرورش درمان نمیکند!
  • یارانه مهرماه قابل برداشت شد
  • اسب‌سواری سیاستمداران مشهور
  • Ad