تعطیلی ۷ کارخانه و کاهش ۱۵ درصد نیروی کار جنرال موتورز

  • خودرو
  • سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۱۷
    کد خبر :428077

گروه خودروسازی جنرال موتورز آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۹، نزدیک به ۱۵ درصد از کارکنان خود را کاهش می‌دهد و ۷ کارخانه‌ این شرکت، تعطیل خواهند شد.

مقامات گروه خودروسازی جنرال موتورز اعلام کردند که به‌دلیل بازسازی زیرساخت‌ها و تمرکز ویژه بر توسعه فناوری‌های برقی و خودران باهدف افزایش فروش، هفت کارخانه این شرکت تعطیل می‌شود و حدود ۱۵ درصد از نیروی کار، کاهش پیدا خواهد کرد.

بزرگ خودروساز آمریکا، چند سالی است که با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند اما اخیرا به سوددهی رسیده است؛ درواقع فروش برندهای بریتانیایی و آلمانی واکسال (Vauxhall) و اوپل (Opel) به گروه PSA فرانسه، از جمله اقدامات گذشته‌ی آمریکایی‌ها برای تقویت مالی بوده است. اقدام جدید جنرال موتورز، پس از تصمیم فورد به کاهش کارکنان انجام می‌شود.

کاهش ۱۵ درصد کارکنان جنرال موتورز یا به‌صورت دقیق‌تر، تعدیل حدود ۱۸ هزار نیروی انسانی، شامل ۲۵ درصد از مقام‌های مدیریتی هم می‌شود. پنج کارخانه‌ی این گروه بزرگ خودروسازی در آمریکای شمالی شامل خط تولید‌های واقع در دیترویت، اوهایو، اونتاریو کانادا و کارخانه‌های تولید جعبه‌دنده در میشیگان و مریلند، در کنار دو کارخانه‌ی خارج از آمریکا که هنوز اعلام نشده‌اند، تعطیل خواهند شد. علاوه‌بر این، مقامات جنرال موتور پیش از این تعطیلی خط تولید این شرکت در کره‌ جنوبی را تأیید کرده بودند.

کارخانه‌های مشخص‌شده، تا پایان سال ۲۰۱۹ عملیاتی هستند؛ اما پس از آن، وضعیت مجموعه و کارکنان آن در هاله‌ای از ابهام خواهد بود. تعطیلی این کارخانه‌ها، به‌معنی توقف تولید مدل‌های تولیدی برندهای مختلف گروه خودروسازی جنرال موتورز نظیر کادیلاک XTS، بیوک LaCrosse، شورولت Cruze، شورولت Volt، کادیلاک CT6 و شورولت Impala خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که جنرال موتورز، راه فورد در پایان دادن تولید مدل‌های سدان را ادامه می‌دهد. تمام تغییرات جدید در جنرال موتورز با هدف بسیج شدن نیروها به توسعه فناوری‌های جدید خودروسازی، مدل‌های الکتریکی و خودران انجام می‌شود. احتمالاً در این بین با حذف مدل‌های سدان، تولید خودروهای شاسی‌بلند، کراس‌اور و وانت پیکاپ بیشتر خواهد شد.

مقامات این شرکت امیدوار هستند که تا سال ۲۰۲۰، هزینه‌های کلی، به ۶ میلیارد دلار کاهش پیدا کند. در حالی امروز خبر تعدیل نیرو تعطیلی کارخانه‌های جنرال موتورز منتشر می‌شود که کمتر از یک ماه پیش، مقامات این شرکت اتمام همکاری و پرداخت حق سنوات ۱۸ هزار خدمه با سابقه‌ی ۱۲ سال خدمت را پیشنهاد داده بودند. جنرال موتورز ماه گذشته، افزایش ۶.۴ درصد فروش در نیمه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ را با سود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار، گزارش داده بود. شکی نیست که این غول خودروسازی آمریکا در مقایسه با چند سال گذشته فروش بیشتری داشته است، اما با توجه‌ به تقاضای بازار، مدل‌های سدان سهم کمی از بازار را در اختیار دارند.

جنرال موتورز با حذف سدان‌ها، افزایش تولید شاسی‌بلند و پیکاپ و سرمایه‌گذاری روی فناوری برقی و خودران، به آینده‌ای روشن‌تر فکر می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید