اولین محموله ال‌ان‌جی روسیه به شمال اروپا رسید

    کد خبر :428059

تولیدکننده مستقل گاز روسیه، نواتک، اعلام کرد اولین محموله ال‌ان‌جی از پروژه یامال در قطب شمال، به منطقه‌ای در نزدیکی بندر هونینگزواگ در شمال نروژ، تحویل داده شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، تولیدکننده مستقل گاز روسیه، نواتک، اعلام کرد اولین محموله ال‌ان‌جی آن از پروژه یامال در قطب شمال، به منطقه‌ای در نزدیکی بندر هونینگزواگ در شمال نروژ، تحویل داده شده است.

نواتک در بیانیه خود اعلام کرد: کشتی تانکر ال‌ان‌جی ولادیمیر روسانوف، که در رده آرک ۷ آیس‌کلاس (یخ‌شکن قطبی)، می‌باشد، با موفقیت محموله خود که از تاسیسات ال‌ان‌جی یامال بارگیری شده بود را در مخزن کشتی پسکوف که از رده آیس‌کلاس پایین‌تری بود، بارگذاری کرد و این محموله به مشتریانی در شمال اروپا تحویل خواهد شد.

معاون هیات‌مدیره نواتک، لف فئودوسیف، گفت: اولین انتقال ال‌ان‌جی از کشتی به کشتی، دستاورد تجاری بسیار بزرگی برای ما بود. او توضیح داد: این اجازه می‌دهد هزینه‌های حمل‌ونقل بهینه شود، چراکه به این وسیله فاصله سفر تانکرهای آرک ۷ آیس‌کلاس کاهش می‌یابد و تضمین می‌شود که بارگیری‌های ال‌ان‌جی از پروژه یامال، سر موقع انجام شود.

نواتک پیش از این اعلام کرده بود که در آینده در مناطق کامچاتکا و مورمانسک پروژه‌های انتقال کشتی‌به‌کشتی ال‌ان‌جی، در مقیاس وسیع اجرا شوند.


پروژه ۲۷ میلیارد دلاری یامال از دسامبر گذشته آغاز به کار کرد و تا به حال ۲ میلیون تن سوخت مایع را صادر کرده است. انتظار می‌رود این پروژه ال‌ان‌جی در حالت عملکرد کامل خود دارای ۳ خط با ظرفیت سالانه ۱۶.۵ میلیون تن باشد.

در حال حاضر نواتک از ۲ خط این پروژه که ظرفیت کل آنها ۱۱ میلیون تن در سال است، ال‌ان‌جی را با کشتی انتقال می‌دهد. آغاز به کار خط سوم با ظرفیت تولید سالانه ۵.۵ میلیون تن، برای ابتدای ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است.

در ماه سپتامبر نواتک اعلام کرد در نظر دارد خط دیگری که ظرفیت تولید ۱ میلیون تن در سال را داراست، به این پروژه اضافه کند.

در کنار نواتک، سهام‌داران دیگری هم در پروژه یامال وجود دارند که این شامل توتال فرانسه، سی‌ان‌پی‌سی چین و صندوق سرمایه‌گذاری راه ابریشم، می‌باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید