فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ ۱۳درصد کاهش یافت

    کد خبر :427999

ططبق آخرین آمار، فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ ۱۳درصد کاهش یافته؛ ولی همچنان در مقام نخست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار دارد.

مؤسسه‌ی آماری Counterpoint Research به‌تازگی گزارشی از عملکرد تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ منتشر کرده که براساس آن، سامسونگ با سهم ۱۹درصدی همچنان مقام نخست را برای خود حفظ کرده است.

طبق این گزارش، سامسونگ در این بازه‌ی زمانی ۷۲.۲میلیون دستگاه را به بازار عرضه کرده است. این آمار درمقایسه‌با آمار سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری که رقم ۷۱.۶میلیون دستگاه را در خود جای داده، عملکرد بهتر کره‌ای‌ها را در این فصل نشان می‌دهد. باوجوداین، با مقایسه‌ی رقم کنونی با رقمی که در مدت مشابه سال قبل ثبت شده، کاهش ۱۳درصدی فروش را شاهد بوده‌ایم.

این غول فناوری کره‌ای در مدت مشابه سال قبل، ۸۳.۳میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به بازار عرضه کرده بود که سهم ۲۱درصدی را برای این شرکت به ارمغان می‌آورد.
رشد برق‌آسای هواوی

درحالی‌که عرضه‌ی گلکسی نوت 9 باعث شد سامسونگ برای مدتی کوتاه وضعیت فروش دستگاه‌های هوشمند را بهبود بخشد؛ اما دراین‌میان، شرکت چینی هواوی توانسته رشد بیشتری تجربه کند.

آمار فروش دستگاه‌های هواوی درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته، ۳۳درصد رشد کرده که رقمی درخورتأمل محسوب می‌شود. این تولیدکننده با فروش ۵۳.۲میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸، توانسته ۱۴درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را ازآنِ خود کند. شایان ذکر است که در آمار مذکور، فروش گوشی‌های آنر، یکی از برندهای تابعه‌ی هواوید، درنظر گرفته شده است.

پس از هواوی نیز پرارزش‌ترین برند دنیا، یعنی اپل قرار گرفته که مانند فصول گذشته، ۱۲درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. اوپو و شیائومی نیز هرکدام با سهمی ۹درصدی به‌ترتیب در مقام‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

دراین‌بین، سامسونگ برای بار دوم موفق شد شیائومی، بزرگ‌ترین فروشنده‌ی گوشی‌ هوشمند در بازار هند را شکست دهد. افزون‌براین، سامسونگ هم‌اکنون در اروپا و آمریکا لاتین و آفریقا به‌ترتیب با ۳۱ و ۳۷ و ۲۵درصد سهم نخست را دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید