2 ماده ارزان که پوستتان را روشن می کند

    کد خبر :427927

ماست و پودر برنج، از جمله ترکیبات بی‌نظیری هستند که میتانن پوستی روشن شفاف به شما ببخشند برای دیدن روش استفاده از این ماده طبیعی درمانگر همراه ما باشید.

به گزارش بهداشت نیوز: ماست و پودر برنج، ترکیب بی‌نظیری برای درمان آفتاب‌سوختگی با اثربخشی زیاد یا روشن کردن پوست است. برای آماده‌سازی این ترکیب، یک فنجان ماست را آماده کنید و یک قاشق غذاخوری از پودر برنج داخل آن بریزید. وقتی که این دو را به‌خوبی مخلوط کردید، باید خمیر حاصل‌شده را روی پوست قرار بدهید.

این خمیر باید برای مدتی روی پوست باقی بماند و به‌خوبی ماساژ داده شود. خصلت اسیدی ماست به‌طور طبیعی کمک می‌کند تا لکه‌های تیره ناشی از آفتاب‌سوختگی محو شوند. از طرف دیگر، پودر برنج دارای بافت نسبتا زبری است و ماساژ دادن آن روی پوست به جداسازی سلول‌های پوستی مُرده کمک می‌کند.

پالپ و آب سیب‌زمینی، از دیگر ترکیبات روشن‌کننده پوست است. برای تهیه این ترکیب ویژه باید یک سیب‌زمینی تازه را رنده کنید و عصاره سفید شیری‌رنگ سیب‌زمینی را بگیرید. بعد از گرفتن عصاره سفید، باید سیب‌زمینی رنده‌شده را تا حدی بکوبید که تبدیل به خمیر شود. وقتی که این خمیر آماده شد،‌ آن را روی قسمت‌های آفتاب‌سوخته بگذارید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این مدت، خمیر را بردارید و عصاره سیب‌زمینی را روی پوست ماساژ بدهید. برای تقویت اثربخشی، بهتر است که این کار شب‌ها قبل از خواب انجام شود و عصاره سیب‌زمینی تا صبح روی پوست باقی بماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید