دولت به وعده خود مبنی بر تنظیم بودجه عملیاتی عمل نکرد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ۸:۴۹
    کد خبر :427776

عضو کمیسون برنامه و بودجه گفت: دولت علی‌رغم وعده‌هایش، به اجرایی شدن سیستم بودجه ریزی عملیاتی، عمل نکرد.

به گزارش جوان، حسیعنلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از نحوه هزینه کرد بودجه توسط دولت و ملاحظاتی که باید در لایحه بودجه سال 98 در نظر گرفته شود، اظهار کرد: باید از صرف هزینه‌های غیر ضروری که از محل بودجه کشور صورت می‌گیرد، ممانعت کرد.

وی افزود: بسیاری از بودجه کشور در دکوراسیون دستگاه‌های دولتی صرف می‌شود، در حالی که ضرورتی نیست که ما مسئولان بین خود و مردم دیوار کشیده و از وسایلی استفاده کنیم که وقتی مردم به نهادی دولتی مراجعه می‌کنند نظاره‌گر تشریفات باشند، در حالی که می‌توان با چنین پولهایی گره زندگی بسیاری از مردم را باز و پروژه های عمرانی بسیاری را به ثمر رساند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: دولت علی‌رغم اینکه وعده داده بود سیستم بودجه ریزی عملیاتی را اعمال کند، این اقدام را انجام نداده و در نتیجه کشور بسیار گران اداره می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: به دلیل سیستم غیر عملیاتی بودجه ریزی کشور میزان بهره وری ما به 50درصد هم نمی‌رسد، از طرفی نباید بودجه کشور را تنها برای 5 میلیون کارمند و بازنشسته کشور در نظر گرفت، بلکه این مبلغ باید برای منافع 80 میلیون جمعیت کشور هزینه شود.

وی ادامه داد: متاسفانه منابع مالی حاصل از فروش نفت، گاز، مالیات، سهام‌های دولت و املاک دولتی صرف پرداخت حقوق و ماموریت کارمندان می‌شود که این امر باعث نگرانی های بسیاری شده است.

حاجی دلیگانی با اشاره به هزینه ای غیر ضروری دولت در شهر تهران خاطر نشان کرد: اگر شما در ساعات ظهر به بسیاری از دستگاه‌های دولتی مراجعه کنید، ریخت و پاش های زیادی را خواهید دید، در حالی که برخی ادارات در شهرستان ها حتی برای تامین یک خودکار تحت فشار مالی قرار دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: پروژه های عمرانی به دلیل افزایش قیمت ها نیمه کاره مانده و به نظر می‌رسد که دولت هم قصد ندارد به این مساله ورود کرده و با کاهش و تعدیل هزینه‌ها این پروژه ها را به پایان برساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید