کاوشگر ناسا روی مریخ نشست

    کد خبر :427764

کاوشگر جدید سازمان ناسا که برای تهیه نقشه درونی مریخ به این سیاره فرستاده شده، دقایقی پیش با موفقیت بر سطح سیاره سرخ فرود آمد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری رویترز، کاوشگر موسوم به «اینسایت» سازمان ملی هوانوردی و فضا (ناسا) در آخرین دقایق شب گذشته با موفقیت بر سطح سیاره مریخ فرود آمد.
کاوشگر اینسایت که حامل ابزار دقیق برای اندازه گیری حرارت و لرزه های سیاره مریخ بود، با سرعتی نزدیک به 20 هزار کیلومتر بر سرعت وارد جو مریخ شد.
این کاوشگر پس از سفری 6 ماهه از زمین و طی مسافتی حدود 485 میلیون کیلومتر، ماموریت دو ساله خود برای تهیه نقشه درونی مریخ را آغاز کرد.
اینسایت در ماموریت دو ساله خود که به اندازه یک سال مریخ است، در اقدامی بی سابقه لرزه ها و حرارت این سیاره را اندازه گیری می کند تا پاسخ پرسش های محققان درباره چگونگی شکل گیری سیاره سرخ را بدهد.
یافته های این کاوشگر همچنین می تواند در پاسخ به پرسش های بسیاری درباره منشأ زمین و دیگر سیاره های سنگی منظومه شمسی به کار پژوهشگران بیاید.
اینسایت دقایقی پس از فرود آمدن روی مریخ، باله های خود را که از جنس باتری خورشیدی است باز می کند تا انرژی لازم برای رهاسازی ابزار خود و انجام ماموریتش را داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید