تحریم‌های هواپیمایی آمریکا علیه ایران چگونه با شکست مواجه شد؟

    کد خبر :427712

در فهرست جدید تحریم‌های آمریکا که از ماه نوامبر اجرایی شد، نام بیش از ۶۰ هواپیمای جمهوری اسلامی متعلق به ایران ایر هم به چشم می‌خورد که مشخصات جزئی آنها، از جمله شماره سریال هم در فهرست تحریم‌ها دیده می‌شود.

به گزارش تابناک؛ دولت آمریکا بارها ایران را به ارسال سلاح به گروه های مورد حمایت خود با استفاده از هواپیماهای مسافربری متهم کرده است؛ بنابراین، آمریکایی ها در تحریم های ماه نوامبر، تعدادی از هواپیماهای ایران ایر را به بهانه حمایت از تروریسم و انتقال سلاح تحریم کرد؛ تحریم هایی که با هدف زمینگیر کردن شرکت های هواپیمایی ایران و اخلال در پروازهای خارجی صورت گرفت.

در همین زمینه، پایگاه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته است، ایران ایر بزرگترین خط هواپیمایی ایران با وجود تحریم‌های آمریکا همچنان پر تردد و شلوغ است.

پایگاه وال استریت ژورنال روز دوشنبه نوشت: بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران به رغم اعمال دور جدید تحریم‌های آمریکا همچنان مشغول به کار است.

وال استریت ژورنال می‎افزاید: ایران ایر بزرگترین خط هواپیمایی ایران با وجود تحریم‌های آمریکا همچنان فعال است.

پرواز‌های ایران به اروپا همچنان ادامه دارد و این امر حاکی از به چالش کشیدن دولت آمریکا توسط ایران است. وال استریت می‎نویسد: در ۲۹ اکتبر یعنی یک هفته پیش از اجرایی شدن دور جدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، شرکت هواپیمایی ایران ایر، یازده پرواز بین المللی را انجام داد. دو هفته بعد و با جدی شدن ممنوعیت‌ها این شرکت سیزده پرواز به مقصد پاریس، لندن و دوحه انجام داد.

این روزنامه آمریکایی، تداوم فعالیت شرکت هواپیمایی ایران را چالشی برای سیاست دولت آمریکا مبنی بر منزوی ساختن ایران با اعمال فشار حداکثری می‌داند که بخشی از شکست تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را نمایان می‌سازد.

به نظر می رسد با توجه به عدم اجماع بین المللی آمریکا بر سر تحریم ها علیه ایران، اثرگذاری این تحریم ها با چالش های جدی مواجه بوده است.

این چالش نیز آشکارا در بخش تحریم های نفتی دیده شد؛ جایی که آمریکا ناچار شد به هشت کشوری که با ایران داد و ستد نفتی داشت، معافیت تحریمی بدهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید