قیمت نفت افزایش می‌یابد،احتمال کاهش عرضه نفت اوپک

    کد خبر :427680

حدود دو ماه پیش همه از احتمال رسیدن قیمت نفت به 100 دلار در هر بشکه صحبت می‌کردند اما اخیرا قیمت نفت به زیر 60 دلار رسیده است. یک کارگزار و دلال نفتی باسابقه می‌گوید قیمت نفت افزایش می‌یابد.

همین دو ماه پیش بازار نفت نگران کاهش عرضه از سوی ایران بود و کارشناسان در باره رسیدن قیمت به حدود 100 دلار در هر بشکه سخن می‌گفتند. اما با گذشت چند هفته قیمت نفت به زیر 60 دلار سقوط کرد و الان هیچ کسی از نفت 100 دلاری سخن نمی‌گوید و تحلیلگران بازار نفت به دنبال حدس زدن روند عادی قیمت این حامل انرژی هستند.

بسیاری از تحلیگران معتقدند فضا برای بالا رفتن قیمت وجود دارد چرا که اوپک به احتمال زیاد در اوایل ماه دسامبر با کاهش حجم قابل توجهی از عرضه خود به بازار قیمت نفت برنت را از محدوده 60 دلاری به 70 دلاری خواهد رساند.

اندی هال، یک کارگزار نفتی باسابقه که به دلیل سابقه موفق وی در پیش‌بینی قیمت نفت به وی لقب «خدای بازار» را داده‌اند، انتظار دارد به کمک اوپک قیمت نفت افزایش یابد.

هال می‌گوید: در حال حاضر توازن به نفع عوامل افزایش دهنده قیمت است. به احتمال زیاد اوپک طی یک تا دو ماه آینده عرضه نفت خود را کاهش خواهد داد.

به گزارش فارس ،وی با اشاره به اطلاعات جغرافیایی ارائه شده از سوی مؤسسه اوربیتال اینسایت گفت: طی ماه‌های گذشته عرضه نفت از سوی کشورهای عضو اوپک، اروپا و آمریکای شمالی افزایش یافته است.

در طرف تقاضا نیز بالا رفتن قیمت دلار در برابر دیگر ارزهای مرجع در کنار افزایش نگرانی‌ها نسبت به جنگ تجاری آمریکا با چین خرید نفت کشورها را تحت تاثیر قرار داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید