پخش زنده مناظره‌ها ترس ندارد!

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «مناظره» گفت: نفس مناظره برای آگاهی در انتخاب است و نباید کوچکترین شبهه‌ای در ایجاد این آگاهی انداخت، تمام مناظره‌های این چنینی زنده است و همین زنده بودن مناظره‌هاست که سبب پویایی و مشارکت بالا می‌شود.

«سعید نبی» که در کارنامه خود تهیه‌کنندگی برنامه «مناظره» را داشته، درباره پخش غیر زنده مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اول اینکه بزرگواران فعلا صلاح دیده‌اند که اینگونه عمل کنند، حال فارغ از همه حواشی‌ها و سیاست‌های این تصمیم، موافق و مخالف احترام می‌گذارند و نظرشان و یا اعتراضشان را به صورت قانونی ابراز می‌کنند، اما آیا این تصمیم چگونه و در چه شرایطی گرفته شده، باید کمی عمیق‌تر نگاه کرد.

وی افزود: من هنوز علت گرفتن این تصمیم را ندیده و در جایی نخوانده‌ام، اما امیدوارم همانطور که امروز قرار بر نشست مجدد کمیسیون تبلیغات انتخابات شده و بررسی مجدد این موضوع، با توجه به اعتراض کاندیداهای محترم به عدم پخش زنده مناظره ها و جوی که در میان مردم ایجاد شده و همچنین با توجه به اعلام بررسی صلاحیتها از سوی شورای محترم نگهبان ، این تصمیم تغییر کند.

نبی تاکید کرد: به شخصه و به عنوان کسی که تجربه تهیه‌کنندگی مناظره‌ها را با همه دشواری‌هایش به صورت زنده داشته ام به نظرم باید این ریسک را پذیرفت و نترسید و به مردم اعتماد کرد، اعتماد سازی کرد تا مردم هم به رسانه ای که به آن احترام می گذارند اعتماد کامل کنند. امروز مردم پشت صحنه‌های برنامه‌های تلویزیونی و بسیاری از حواشی‌های آن را را در داخل و خارج دیده‌اند و فرق برنامه زنده با ضبط شده را به خوبی می‌دانند و از طریق تکنولوژی دیجیتال و گوشی‌های همراه کاملا با مقوله تصویر آشنا هستند.

وی ادامه داد: پس بسیار دشوار خواهد بود که به سادگی مناظره‌ها را غیر زنده برگزار کرد و به مردم گفت این همه آن چیزی است که در آن لحظات و بدون کوچکترین حذف و اضافه ای به شما ارائه شده تا تصمیم درست بگیرید، چرا که اگر مردم به کاندیداهای خود اعتماد کامل کنند نمی‌دانند که آیا باید به رسانه هم به همان میزان اعتماد کنند یا خیر. نفس مناظره برای آگاهی در انتخاب است و نباید کوچکترین شبه ای در ایجاد این آگاهی انداخت، در تمام مناظره های این چنینی زنده است و همین زنده بودن مناظره هاست که سبب پویایی و مشارکت بالا می شود ، شور و اشتیاق مشارکت ایجاد می کند و در مجموع حق مردم بر مردم و مردم بر مسئولان را پیش می‌برد.

نبی اظهارداشت: به اعتقاد من برگزاری زنده مناظره‌ها شاید بتواند تبعات کوچک منفی داشته باشد اما هرچه باشد آن قدر می‌تواند آثار و بقایای مثبت بسیار زیادی داشته باشد که سبب تقویت روح امید، اعتماد، راستگویی، صداقت و مشارکت بالا در انتخابات در میان بینندگان شود و اینگونه است که می توان رسانه ملی را در انتخابات، جایگزین تبلیغات کاغذی و شبهات و راست و دروغهای شبکه‌های اجتماعی کرد و مردم به آنچه با چشمهایشان به صورت زنده می‌بینند، با گوشهایشان می شنوند و با فکرشان تصمیم می گیرند اعتماد کرده و رای خود را در کمال آگاهی و بینش و بصیرت ارائه کنند.

وی افزود: حال همه چیز بستگی به آن کاندیدا دارد که در شرایطی که برایش به صورت زنده ایجاد شده و در مقابل اذهان بیش از 80 میلیون ایرانی و بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا قرار گرفته عرض اندام کند و با قدرت مناظره و صداقت خود و توانایی ها و سلیقه ها و نظرات و برنامه ها و ایده های خود را به رای دهندگان ارائه نماید. به نظرم همه چیز برای یک انتخابات ایده آل فراهم شده و مطئنم این انتخابات از بهترین ها در دنیا لقب خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید