ایجاد اختلال در سرویس تبلیغات گوگل و فیسبوک طی جمعه سیاه

    کد خبر :427595

به‌نظر می‌رسد سیستم تبلیغاتی گوگل و فیسبوک طی برگزاری جمعه‌ی سیاه که یکی از پرترافیک‌ترین روزها برای خرید اینترنتی است، دچار مشکل بوده است.

تبلیغات را باید از جمله‌ی بزرگ‌ترین منابع کسب درآمد برای شرکت‌هایی نظیر گوگل و فیسبوک خواند که بنابراین انتظار می‌رود که این سرویس قابل اعتماد و پایدار باشد.

به گزارش وال استریت ژورنال، جمعه‌ی گذشته که مصادف با بلک فرایدی بود، گوگل دیسپلِی و پلتفرم ویدیو ۳۶۰ در سراسر دنیا برای ۶ ساعت دچار اشکال شدند؛ این موضوع باعث شد که شرکت‌های تبلیغاتی نتوانند سرویس را خریداری یا اصلاح کنند و تنظیمات تبلیغات را به‌روزرسانی کنند.

سخنگوی گوگل در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:امروز صبح، کمپین گوگل دیسپِلِی و ویدیو ۳۶۰، اختلالی جزئی و موقت را تجربه کرد. تیم‌های ما مشکل را شناسایی کردند و اختلالات گزارش‌شده را برطرف کردند.

فیسبوک نیز روز سه‌شنبه با مشکل مشابهی روبرو شده بود و سیستم مدیریت تبلیغات آن‌ها برای چندین ساعت دچار قطعی شد؛ سخنگوی فیسبوک با عذرخواهی به‌دلیل اختلال پیش‌آمده، در این خصوص چنین توضیح داد:

ما متوجهیم این مشکل در زمان مهمی از سال برای تبلیغ‌کننده‌ها به‌وجود آمده است و بابت هرگونه آسیب واردشده عذرخواهی می‌کنیم

برایان ویزر، تحلیلگر مؤسسه پیوُتال ریسِرچ (Pivotal Research)، اشاره کرد در حالی که گوگل دیسپِلِی و پلتفرم ویدیو ۳۶۰ بیش از ۵۰ درصد سهم بازار را دارند، اختلالاتی مانند این ممکن است ما را به این نتیجه برسانند که «بین مزیت خرید از فقط یک سرویس‌دهنده و بیش از حد وابسته شدن به آن باید تعادل وجود داشته باشد».

دَرِه اوباسانجو، رهبر تیم تولید تبلیغات بینگ، گفت که آن‌ها هیچ اختلال جدی‌ای در پرترافیک‌ترین روز خرید سال نداشتند:

«جمعه سیاه» بازه‌ای سخت برای پلتفرم‌های تبلیغاتی است و ما به واحد تبلیغات بینگ افتخار می‌کنیم که با مدیریتی قوی هیچ اختلال جدی‌ای در پرترافیک‌ترین روز خرید سال نداشتند.

کسب درآمد مایکروسافت از تبلیغات رو به افزایش است و بنا بر گزارش‌ها بیش از ۳۳ درصد از سهم بازار آمریکا را به خود اختصاص داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید