“آویو کوخاوی” رئیس جدید ستاد ارتش اسرائیل کیست؟

    کد خبر :427540

کابینه رژیم صهیونیستی آویو کوخاوی را به عنوان رئیس جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی انتخاب کرد.

کابینه این رژیم با انتخاب سرتیب آویو کوخاوی به عنوان رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی موافقت کرد. به این ترتیب کوخاوی بعد از گادی آیزنکوت بیست و دومین رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی خواهد بود.

بر اساس این گزارش احتمالا کوخاوی منصب جدید خود را در روز 31 دسامبر آینده تحویل خواهد گرفت.

کوخاوی پیش از این فرماندهی شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و فرماندهی منطقه شمالی سرزمین‌های اشغالی را در اختیار داشته است.

منابع شرکت کننده در جلسه کابینه اعلام می‌کنند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سایر وزرا اظهارات یائیر گولانی معاون رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی ضد مقامات سیاسی سرزمین‌های اشغالی را رد کردند.

کوخاوی فعالیت‌های نظامی خود را در تیپ چتربازان آغاز کرده و خیلی زود در مناصب اداری و نظامی رژیم صهیونیستی ارتقا پیدا کرد تا اینکه در نهایت به عنوان فرمانده این یگان انتخاب شد.

کوخاوی همچنین فرمانده اتاق موسوم به غزه در ارتش رژیم صهیونیستی و تیپ شمالی و رئیس شعبه اطلاعات نظامی این رژیم و فرمانده واحد عملیات در ارتش اسرائیل بوده است.

کوخاوی در سرکوب انتفاضه اول و دوم فلسطین و همچنین جنگ تجاوز طلبانه لبنان در سال‌های 1982 و 2006 حضور فعال داشته است. این نظامی رژیم صهیونیستی همچنین در تجاوز های صورت گرفته از سوی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال‌های 2008 و 2011 و 2014 نیز حضور داشته است.

همچنین بنیامین نتانیاهو که متولی پست وزارت جنگ رژیم صهیونیستی شده، پنجشنبه گذشته اعلام کرد که إیال زمیر معاون رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

زمیر که از افراد نزدیک به نتانیاهو به شمار می‌رود، مأموریت خود را بعد از کناره‌گیری آیزنکوت از ریاست ستاد ارتش آغاز خواهد کرد. وی پیش از این دبیر نظامی نتانیاهو و فرمانده تیپ جنوبی در ارتش رژیم صهیونیستی بوده است .

احتمال می‌رود حضور زمیر در پست جانشینی رئیس ستاد ارتش باعث برکنار شدن تعدادی از افسران ارتش و بازنشستگی زودهنگام آنها شود و کشمکش‌ها را در بدنه ارتش افزایش دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید