ناتو خواستار نشست ویژه درباره تنش میان اوکراین و روسیه شد

    کد خبر :427533

در پی تنش به وجود آمده میان مسکو و کی‌یف در زمینه متهم شدن شناورهای اوکراینی به عبور غیرقانونی از مرز روسیه ، ناتو خواستار نشست ویژه شد.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه خواستار نشست ویژه به منظور پرداختن به مناقشه اخیر میان اوکراین و روسیه شد.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ناتو اعلام کرد که سفر و نماینده اوکراین اواخر وقت امروز در بروکسل در این مورد رایزنی خواهند کرد. این نشست در پی دیدار «پترو پروشنکو» رئیس جمهور اوکراین با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان ناتو و به درخواست طرف اوکراینی برگزار خواهد شد.

ناتو تاکید کرد که استولتنبرگ تاکید دارد که این اتحاد تحت رهبری آمریکا از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند که شامل حق این کشور در زمینه دریانوردی و حاکمیت آن بر آبها تحت قوانین جهانی می‌شود.

روسیه روز یکشنبه، با اعلام ورود غیرقانونی 3 شناور اوکراینی به آب‌های سرزمینی این کشور در دریای سیاه، آنها را توقیف کرد و مورد بازرسی قرار داد. برخی رسانه‌ها مدعی هستند که نظامیان روسیه به تیراندازی به سمت اوکراینی‌ها، چند نفر از آنها را مجروح کرده‌اند.

به گزارش فارس ،صبح امروز یک سخنگوی بخش مرزی نیروهای امنیتی روسیه در کریمه گفته بود که کشتی‌های توقیف شده به بندر کرچ هدایت شده‌اند و سه نظامی اوکراین که اندکی آسیب دیده بودند مراقبت‌های پزشکی دریافت کرده‌اند.

نیروی امنیتی روسیه در همان روز گزارش کرد که سه کشتی اوکراین به دلیل عبور غیرقانونی از مرزهای روسیه توقیف شده‌اند. بنا بر اعلام مسکوف کشتی‌های اوکراین طبق درخواست های قانونی نیروهای روسیه اقدام نکرده و تلاش کردند تا اقداماتی خطرناک صورت دهند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «مسدود کردن دریای «آزوف» غیرقابل قبول و تحولات در این منطقه هشدار دهنده است.» این مقام آلمانی همچنین از دو طرف خواست تا از دامن زدن به تنش خودداری کنند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید