قانون، جزای سنگینی برای تنبیه دانش‌آموز در نظر گرفته است

    کد خبر :427510

​رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات و رئیس ستاد ثبت‌نام اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: قانون جزای سنگینی برای تنبیه دانش‌آموز در نظر گرفته است.

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با گزارش تنبیه دانش‌آموز در ناحیه دو شهرستان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر کارشناس پرونده در منطقه مربوطه در حال پیگیری پرونده است و پرونده برای پیگیری‌های بیشتر و تصمیم‌گیری‌های لازم به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش استان ارسال شده است.

این مسئول ادامه داد: امسال کلاس‌های آموزشی در رابطه اصول تربیتی، تنبیهی و موارد قانونی آن برای معلمان برگزار شد و بخشنامه‌هایی نیز در این رابطه به مدارس ارسال شده است و روش‌های صحیح تنبیهی متذکر شده است و اگر معلمی تخلفی را بیش از یک بار تخلفی را تکرار کند قانون تنبیه سخت و حتی انفصال از خدمت را در پیش گرفته است.

وی افزود: برخی دانش‌آموزان به دلیل انرژی بالایی که دارند نظم کلاس و روند آموزش را برهم‌می‌زنند که گاهی سبب خشم و عصبانیت معلم می‌شود، برای همین روش‌هایی برای کنترل انرژی دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

محمدی تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه انضباطی مدارس، هرگونه تنبیه، توهین و تعیین تکالیف اضافی برای دانش‌آموزان غیرقانونی است. به عبارت دیگر مطابق ماده 77 آیین‌نامه انضباطی مدارس، «اعمال ھرگونه تنبیه از قبیل اھانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جھت تنبیه ممنوع است» اما برای برخورد با تخلفات احتمالی دانش‌آموزان، قانون سلسله مراتبی را بر اساس اصول تربیتی تعیین کرده است که برای تنبیه دانش‌آموزان باید به آن توجه شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات و رئیس ستاد ثبت‌نام اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: لازم به ذکر است که بر اساس ماده 74 این آیین‌نامه، «قصور و سھل انگاری دانش‌آموزان نسبت به انجام وظایف خود تخلف محسوب می‌شود و مدیر، شورای مدرسه، معاونان و مربیان موظف‌اند قبل از اعمال ھر گونه تنبیه از وضع و موقعیت محصل آگاھی یابند و در جستجوی انگیزه و علت تخلف برآیند و نسبت به رفع آن اقدام کنند».

این مسئول با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری بر آموزش حقوق شهروندی اقدامات مناسبی انجام شده است، تصریح کرد: تنبیه این دانش‌آموز امسال اولین مورد از تنبیه بدنی در استان است که معلم خاطی با توجه به نوع جرم و تشخیص هیئت مربوطه، اعمال قانون خواهد شد، همچنین نباید فراموش کرد که تنبیه نتیجه عکس داشته و تاثیر مثبتی بر روی دانش‌آموز ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید