تغییرات آب وهوایی اقتصاد آمریکا را به خطر می‌اندازد

    کد خبر :427320

محققان اظهار کردند: شرایط آب وهوایی مانند افزایش دما، آتش‌سوزی و آسیب‌های مرتبط با سیل از مهمترین عواملی هستند که اقتصاد آمریکا را به خطر می‌اندازند.

به گزارش ایسنا به نقل از کلایمیت نیوز، کارشناسان هشدار می‌دهند که تغییرات آب وهوایی می‌تواند اقتصاد آمریکا را به خطر بیندازد و هزینه‌ها را افزایش دهد. انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش سطح دریا، کاهش مقدار آب، گرمای بیش از اندازه، بارش‌های سنگین، خشکسالی و آتش‌سوزی، اثرات منفی در اقتصاد هر کشوری دارند .

تغییرات آب وهوایی در کاهش امنیت مواد غذایی، زیر ساخت‌ها و محیط هم تاثیر می‌گذارند. شاید در این کشور، تلاش‌های بسیاری برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی شده باشد، از جمله کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، افزایش تولید سوخت پاک و کاهش استفاده از زمین‌های حفاظت‌شده، اما باز هم تغییرات آب و هوایی توانسته اقتصاد امریکا را تا ۱۰ درصد تحت تاثیرات منفی قرار دهد.

نتایج این گزارش نشان داد که تا پایان قرن، افزایش سطح دریا ۱۱۸ میلیارد دلار، آسیب‌های زیربنایی ۳۲ میلیارد دلار و خشکسالی و گرما ۱۴۱ میلیارد دلار برای اقتصاد امریکا هزینه خواهند داشت.

تغییرات آب و هوایی همچنین باعث افزایش آتش‌سوزی در این کشور خواهد شد که نقش موثری در کاهش تجارت، کشاورزی و به خطر انداختن امنیت مواد غذایی و واردات دارد. علاوه بر این در برخی مناطق، سیلاب‌های محلی می‌تواند آب آشامیدنی را آلوده کند و نقش موثری در سلامت مواد غذایی داشته باشد.

کارشناسان عنوان کردند: تغییرات اقلیمی بر بسیاری از موارد تاثیر می‌گذارند اما گزارش‌ها حاکی از آن است که مهمترین تاثیر آن در تجارت است.

تغییرات شدید آب وهوایی می‌تواند باعث از بین رفتن مواد غذایی شود و تقاضا برای برخی از محصولات خاص را در امریکا افزایش دهد و همین عاملی برای افزایش قیمت خواهد بود که در آینده اتفاق خواهد افتاد.

پژوهشگران دریافتند که تغییرات آب وهوایی بر تمام ابعاد زندگی انسان تاثیر می‌گذارند و منجر به اختلال در تولید، صنعت و اقتصاد شده و می‌توانند سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و امنیت مواد غذایی را هم مختل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید