خرید Contextor SAS توسط SAP برای اتوماسیون رباتیک

    کد خبر :427173

شرکت SAP در تلاش برای تقویت بخش اتوماسیون رباتیک و یادگیری ماشین خود، شرکت کانتِکستور اِس‌اِی‌اِس‌ِ (Contextor SAS) را خریده است.

دوشنبه‌ی هغته گذشته، SAP به‌عنوان بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزارهای تجاری اعلام کرد که تصاحب Contextor SAS توسعه‌ی سیستم یادگیری ماشین لئوناردو را تسریع خواهد کرد. لئوناردو پلتفرمی برای طراحی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای اتوماسیون و یادگیری ماشین است.

جزئیات مالی مربوط به این تصاحب هنوز اعلام نشده است. کانتِکستور اِس‌اِی‌اِس‌ِ شرکت اروپایی کوچک واقع در اُرزِی فرانسه است که فعالیت‌‌های اصلی آن روی خودکار و هوشمندسازی اتوماسیون‌های تحت دسکتاپ متمرکز شده است. محصولاتی که این شرکت طراحی می‌کند با مایکروسافت ریموت دسکتاپ، سیستم‌های دسکتاپ مبتنی بر معماری زِن (Xen) و سرور نرم‌افزارهای زِن‌اَپ (XenApp) سازگار است.

این شرکت در سال ۲۰۰۰ توسط پاتیک لِمار تأسیس شد و تا به‌حال بیش از ۱۰۰ هزار ربات برای اتوماسیون فرآیندهای تجاری طراحی کرده است. این شرکت قبلاً ۶۰۰ هزار یورو در سرمایه‌گذاری‌ای که روی شرکت‌های نوپا انجام می‌شود، دریافت کرده است.

اِس اِی پی می‌گوید که فناوری اتوماسیون فرآیند رباتیک کانتِکستور (Contextor) برای ساده‌سازی تعاملات بین برنامه‌ها و محیط‌های SAP و غیر SAP مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه‌بر این، این مالکیت در اصل برای توسعه ماشین لئوناردو مورد استفاده قرار می‌گیرد و شامل سرمایه‌گذاری در فرآیند اتوماسیون رباتیک هوشمند (RPA) بوده که قرار است به SAP کمک کند تا فرآیندهای تکراری را در نمونه کارهایش خودکار کند.

تلفیق آرپی‌اِی با اِس اِی پی قرار است در نیمه اول سال میلادی بعدی انجام شود و انتظار می‌رود سایر برنامه‌های SAP در پی آن پیش رود.

جالب‌ترین بخش این معامله، برنامه‌های SAP برای استفاده از تکنولوژی‌های آرپی‌اِیِ کانتِکستور برای خودکارسازی حدأقل نیمی از فرآیندهای مرتبط با ای‌آرپی شرکت SAP طی سه سال آینده است.

مارکوس نوگا، مدیر بخش یادگیری ماشین SAP‌ در این خصوص می‌گوید:با تلفیق آرپی‌اِی با کانتِکستور ما می‌توانیم خود را به سطح مورد نیاز خودکارسازی برای توسعه‌ی برنامه‌های تجاری هوشمند برسانیم. خرید این شرکت گامی بلند برای شروع این خودکارسازی است و به ما کمک خواهد کرد تا توانایی‌های آرپی‌اِی را وارد برنامه‌های خود کنیم و حتی این فناوری را در سرویس SAP S/4HANA خود مورد استفاده قرار دهیم.

در اخباری مرتبط، اوایل این ماه، زَپ اعلام کرد که شرکت کوالتریکز (Qualtrics) را با ارزش ۸ میلیارد دلار خریده است. کوالتریکز بدون اینکه خبری در این‌باره منتشر کند، در معامله به توافق رسیده بود. این باعث شده است تا زَپ به محصولات کوالتریکز که مربوط به فرآیندهای مشتری ازجمله آنالیز داده و مشارکت کارکنان است دسترسی داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید