تداوم باران و برف در کشور

    کد خبر :426956

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح روند فعالیت سامانه بارشی گفت: امروز در ارتفاعات البرز، ارتفاعات کرمان و شمال شرق کشور بارش به صورت برف خواهد بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: امروز (دوشنبه 5 آذر) فعالیت سامانه بارشی در نواحی شمال شرق و شمال کشور به صورت بارش باران و در نواحی شرق و جنوب شرق کشور، هرمزگان و شرق فارس به صورت رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: در پاره‌ای از نواحی غرب، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور بارش پراکنده و مه صبحگاهی رخ خواهد داد که به تدریج از میزان ابرناکی در این نواحی کاسته می‌شود و در بعدازظهر امروز وزش باد در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهارکرد: سامانه بارشی فردا (سه‌شنبه 6 آذر) در شمال شرق و شرق کشور فعال بوده و اواخر وقت فردا به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

به گفته وظیفه، امروز پیشینه بارش در خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب کرمان، شرق فارس، هرمزگان، جزایر هرمزگان و تنگه هرمز خواهد بود. همچنین به سبب رگبار و رعدوبرق آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در شرق فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و جزایر هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در ارتفاعات البرز، ارتفاعات کرمان و شمال شرق کشور و همچنین فردا در شمال شرق کشور بارش به شکل برف خواهد بود.

همچنین طی سه روز آینده مناطق مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درمورد شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (سه‌شنبه 6 آذر) کمی ابری همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 11 و سه درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

همچنین پس فردا (چهارشنبه 7 آذر) تهران کمی ابری همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای 12 و سه درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید