ایجاد وحدت میان مسلمانان، مهم ترین وظیفه نخبگان جهان اسلام است

    کد خبر :426775

«محمد بغداد» مشاور رسانه ای شورای عالی اسلامی الجزایر( عالی ترین مرجع دینی در این کشور) اتحاد را رمز پیروزی مسلمانان بر دشمنان دانست و گفت، نخبگان جهان اسلام باید با همکاری با هم، در جهت متحد کردن مسلمانان و حل مشکلات آن ها تلاش کنند.

محمد بغداد در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت، نخبگان جهان اسلام باید وارد میدان شوند و با امر به معروف و نهی از منکر و با ارائه راهکارهای اثرگذار، راه حلی برای مشکلات موجود بیابند و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.
وی افزود، تفرقه و درگیری باعث ضعف و شکست می شود و دشمنان هم با علم به این موضوع، در پی ایجاد تفرقه هستند.
بغداد در ادامه گفت، تفرقه، نزاع و درگیری ها زمینه ساز ضعف و شکست است و از سوی دیگر اتحاد، عامل قدرت است ودر نتیجه همه اقشار جامعه بویژه نخبگان باید در این جهت تلاش کنند .
مشاور رسانه ای شورای عالی اسلامی الجزایر در ادامه گفت، تعدد مذاهب در جهان اسلام نقطه ضعف نیست بلکه این امر باعث ابداعات و پدید آمدن تفکرات نوین شده است و به همین دلیل نباید آن را عامل تهدید دانست، باید تلاش شود مذاهب اسلامی بیشتر به هم نزدیک شوند .
این اندیشمند الجزایری در خصوص کنفرانس وحدت تهران نیز گفت، این کنفرانس با شعار ‘قدس محور وحدت مسلمانان’ برگزار شد و این اقدامی قابل ستایش بود زیرا فلسطین اکنون یکی از مهم ترین مسائل در جهان اسلام و رژیم صهیونیستی اصلی ترین دشمن آن است .
بغداد همچنین با انتقاد از شرایط حاکم بر جهان اسلام گفت، چرا باید قحطی ها و بیماری ها و فقر در میان کشورهای اسلامی زیاد باشد؟ همه باید دست به دست هم دهند تا این مشکلات ریشه کن شود.
وی دشمنی کشورهای اسلامی با هم و تلاش برخی از این کشورها برای محاصره کشورهای دیگر و ضربه زدن به آن را نتیجه انحطاط فکری و اخلاقی برخی حکام و دوری ازاسلام ناب دانست و گفت،همه باید به آموزه های صحیح اسلام بازگردند و اختلاف ها را کنار گذارند .
کنفرانس وحدت اسلامی «قدس، محور وحدت امت» به مدت سه روز (از سوم تا پنجم آذرماه 97) با حضور بیش از 350 مهمان از 100 کشور در تهران برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید