۲۵کشوری که درتحریم آمریکاو غرب‌اند،«باشگاه تحریمی‌ها»راتشکیل دهند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۳۱
    کد خبر :426442

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: بیش از ۲۵ کشور جهان مورد تحریم آمریکا هستند که با ایجاد باشگاه تحریمی‌ها می‌توانند تهدید تحریم را به فرصتی بزرگ تبدیل کنند.

محمدعلی پورمختار در گفتگو با مهر با انتقاد شدید از طولانی شدن اجرای مکانیزم مالی اروپا، اظهار داشت: مقام معظم رهبری پس از خروج امریکا از برجام، خط و مشی ارتباط با اروپا را تعیین کردند و فرمودند که ما به اروپایی‌ها اعتماد نداریم و باید از آنان تضمین عملی گرفته شود.

وی ادامه داد: متاسفانه چندین ماه از وعده اروپایی‌ها برای ایجاد سازوکار مالی گذشته است اما آنان اقدامات عملی لازم را در این راستا انجام نداده‌اند و پرواضح است که این سازوکار مالی را هیچ‌گاه اجرا نمی‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: اروپایی‌ها وقت کشی‌ می‌کنند تا ایران را پای میز مذاکره تسلیم با آمریکا و همچنین پیوستن به کنوانسیون‌های ذلت‌آوری چون CFT بکشانند.

پورمختار با تاکید بر اینکه وزارت خارجه ما باید سفت و سخت‌تر عمل کند و اروپا را وادار به اجرای تعهداتش کند، تصریح کرد: البته ما نباید امیدی به اروپا داشته باشیم و باید به دنبال تنظیم روابطمان با کشورهای دیگر به ویژه کشورهای آسیایی و همسایه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۵ کشور جهان در تحریم آمریکا و غرب هستند، گفت: این کشورها می‌توانند “باشگاه تحریمی‌ها” را تشکیل دهند و با تقویت تبادلاتشان یک قطب بزرگ اقتصادی و سیاسی علیه آمریکا و کشورهای همراه با آمریکا تشکیل دهند و به نوعی تهدید تحریم را به فرصتی بزرگ تبدیل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید