نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس:

تا زنده‌ام اجازه انتقال آب دریای خزر را به سمنان نمی‌دهم!

    کد خبر :426323

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زنده ام اجازه انتقال آب دریای خزر را به سمنان نمی‌دهم.

علی‌محمد شاعری در مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) که در مسجد جامع شهرستان نکا برگزار شد، با اشاره به موضوع انتقال آب دریای خزر به سمنان، تاکید کرد: تا زنده‌ام اجازه انتقال آب دریای خزر را به سمنان نمی‌دهم و نمی‌گذارم ارومیه دیگری در این منطقه ایجاد شود همانگونه که با CFT مخالفت شد و وجود دو رئیس جمهور از خطه سمنان دلیلی بر انتقال آب خزر به آنجا نیست.

وی اظهار کرد: با وحدت و همدلی از پیچ سخت تحریم ها عبور می کنیم و از این توطئه نیز سربلند بیرون می آییم؛ باید روشهای جدید علیه تحریم ها به‌کارگیری کنیم چراکه روش های سنتی فاقد کارایی لازم است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اثر سوء مدیریت ها از تحریم بیشتر است و ما تاوان مدیریت ناکارآمد را می‌پردازیم، تصریح کرد: اگر مدیران ارشد کشوری، مدیران کل استانی و مدیران شهرستان ها خوب کار کنند قطعا با کمترین چالش در مدیریت کشور مواجه خواهیم بود. نمونه‌ای از سوء مدیریت را در بانک مرکزی شاهد بودیم که باعث ایجاد تنش و التهاب در جامعه شد و هزینه زیادی را به ملت تحریم کرد.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال فروپاشی انقلاب در چهلمین سالگرد آن بودند اما به لطف پروردگار، تدبیر رهبری و عمل انقلابی مجلس شورای اسلامی این توطئه نافرجام ماند و با بهره‌گیری از روحیه بسیجی و تاسی از امام و شهدا همه توطئه ها و خباثت های دشمنان را نقش بر آب می‌کنیم.

سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران در مورد صادرات محصولات در مازندران، گفت: بازار برنج به خوبی مدیریت و حدود 2000 تن هلو صادر شد اما می توانیم در صادرات مرکبات هم بهتر از این عمل کنیم.

وی افزود: منطقه آزاد امیرآباد در آستانه تصویب بوده اما همکاران من در مجلس آن را برهم زدند و همین اختلافات باعث شد همچنان تنها استان مرزی فاقد منطقه آزاد باشیم و در همین راستا فلاح و اسلامی استانداران سابق مازندران با کارهای کارشناسی انجام شده، امیرآباد را به عنوان منطقه آزاد اعلام کردند اما همچنان منتظر اعلام از سوی دولت هستیم.

این مسوول در مورد تأمین آب از سد گلورد نیز، گفت: مساله تامین آب از محل سد گلورد نباید موجب اختلاف انگیزی بین مسئولان و مردم منطقه باشد، قطعا آب این سد در زمینه کشاورزی و شرب مردم همین منطقه و با رعایت ملاحظات زیست محیطی مصرف می‌شود. ۷۵ درصد این آب برای کشاورزی و ۲۰ تا ۲۵ درصد برای شرب مصرف می شود. نیترات موجود در آب زیرزمینی منطقه خطرناک و سرطانزا است و می‌توانیم آب شرب را از آب سد گلورد تامین کنیم تا سلامت مردم حاصل شود.

وی گفت: سی میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه آب سد گلورد تخصیص داده شد تا آب ۵ شهر و ۸۰ روستای مسیر را تامین کند و در این راستا انتخاب مکان تصفیه خانه بر عهده مشاور و بر اساس مطالعات انجام گرفته ولی مداخلات بی مورد باعث تاخیر در اجرای پروژه شده است.

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موضوعات فنی نباید به موضوعات امنیتی تبدیل شود اما اختلافات بی مورد باعث تعطیلی موقت پروژه تصفیه‌خانه آب شده است و همین باعث به مخاطره افتادن سلامت مردم منطقه می شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز علی اسماعیلی، رئیس مجمع نمایندگان مازندران به خبرنگار ایسنا گفته بود، موضوع انتقال آب دریای خزر در سال جاری از دستور کار مجلس خارج شده و اضافه کرده بود: با پیش بینی مجلس و بررسی نمایندگان بحث انتقال آب دریای خزر در سال ۹۷ از دستور کار خارج شده است و منتظر بودجه سال ۹۸ و تصمیمات جدید آن هستیم.

وی تصریح کرد: برخی از افراد درصدد این بوده که بحث انتقال آب دریای خزر را دوباره در صحن علنی مجلس مطرح کنند اما تلاش نمایندگان مازندران بر این است تا از این روند جلوگیری شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش شده تا اتفاقی که برای دریاچه ارومیه افتاده است هرگز برای خزر و مازندران تکرار نشود، گفت: برخی از آبریزهای بالا دست و سد لار مازندران به تهران انتقال داده شد و پیگیر هستیم تا با کمک استاندار و آب منطقه ای مازندران تصمیمات جدی در این حوزه گرفته شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با همکاری نمایندگان درصدد هستیم تا وزیران دولت را به مجلس کشانده و موضوعات را با موضوع و سازمان خاص خود مورد بررسی قرار داده و مشکلات آن حوزه را با متخصصان آن بخش حل و فصل کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید