دلیل گریه های پیاپی و بی‌پایان نوزاد چیست؟

    کد خبر :426308

فوق تخصص نوزادان گفت: علت این عارضه هنوز مشخص نیست اما از علل شایع آن حساسیت نوزاد به تغذیه مادراست.

هادی سماعی فوق تخصص نوزادان درباره کولیک نوزادان اظهار کرد: به طور کلی گریه‌های پیاپی و بی پایان نوزاد که بدون هیچ علتی آغاز می‌شود و همراه با نشانه‌های فیزیکی را کولیک می‌گویند؛ این اتفاق در سن 2 تا 3 هفتگی نوزاد شروع و در هفته‌های ششم به اوج خود رسیده و تا 3-4 ماهگی ادامه خواهد داشت.

وی درمورد علل بروز کولیک گفت: علت دقیق کولیک هنوز مشخص نیست اما ژنتیک می‌تواند عاملی برای آن باشد، البته عواملی دیگر مانند حساسیت به شیر خشک و یا تغذیه مادر و رفلاکس نیز می‌توان در این اختلال تاثیر‌گذار باشد.

فوق تخصص نوزادان درباره علائم ونشانه کولیک بیان کرد: گریه های که هر روز در یک زمان معین، معمولا در اواخر بعدازظهر و اوایل شب اتفاق می‌‌افتد و3-4 ساعت طول می‌کشد، از نشانه بارز کولیک است .

سماعی ادامه داد: از نشانه‌های دیگر کولیک نوزادان می‌توان به مواردی چون جمع شدن پاها به سمت شکم، مشت کردن دست‌ها، نامنظم شدن خواب نوزاد و گریه هنگام شیر خوردن اشاره کرد.

وی درباره تشخیص کولیک نوزادان گفت: یک معاینه فیزیکی و شرح حال گرفتن از نوزاد تعیین می‌کند که نوزاد مشکل انسداد روده دارد یا مبتلا به کولیک شده است.

فوق تخصص نوزادان درمورد درمان کولیک بیان کرد: کولیک بخشی از زندگی نرمال نوزادان است و اختلالی مضر محسوب نمی‌شود از این رو تجویز دارو خیلی توصیه نمی‌شود، اما ممکن است پزشک برای درمان، قطره پروبیوتیک تجویز کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید