شاهزاده سعودی به «سیا» تاخت

    کد خبر :426211

رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی با انتقاد شدید از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا)، اظهار داشت که این سازمان لزوما بالاترین استانداردهای دقت و صداقت را برای ارزیابی موقعیت ندارد.

به گزارش بازتاب به نقل از آسوشیتدپرس، شاهزاده «ترکی الفیصل» رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی مدعی شده است که «سلمان بن‌عبدالعزیز» و «محمد بن‌سلمان» پادشاه و ولیعهد این کشور،با وجود پیامدهای پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد، از حمایت‌هایی در داخل عربستان و خارج از آن برخوردارند.

شاهزاده ترکی الفیصل، روز گذشته در حاشیه نشستی در ابوظبی، اظهار داشت جهان باید با ولیعهد سعودی، با وجود پرونده خاشقجی، تعامل کند.

او متذکر شد که بن‌سلمان در نشست سران گروه «جی- 20»، که روزهای جمعه و شنبه آینده در آرژانتین برگزار خواهد شد، مشارکت خواهد داشت.

وی مدعی شدگزارش‌هایی که از وجود نارضایتی داخل خاندان پادشاهی از قدرت فزاینده ولیعهد سخن می‌گویند «حمایت بی‌سابقه» را، که ملک سلمان و پسرش، ولیعهد از آن برخوردار هستند را بازتاب نمی‌دهند.

این شاهزاده سعودی افزود: «هیچ نشانه‌هایی دال بر این نگرانی یا ابهام درباره( سرنوشت) ملک سلمان و ولیعهد نمی‌بینم.»

وی در ادامه، از ارزیابی‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مبنی بر کشته شدن خاشقجی به دستور مستقیم بن‌سلمان، به شدت انتقاد کرد و گفت که سیا در جایگاهی نیست که بتواند در این زمینه به نتیجه‌گیری معتبر برسد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی افزد لشکرکشی آمریکا به عراق با استناد به ارزیابی‌های اشتباه سازمان سیا انجام شد، از این‌رو، ما در ریاض نیز به گزارش اخیر آن درباره قتل خاشقجی هرگز اهتمام نمی‌ورزیم.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» هفته پیش در گزارشی نوشت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به این نتیجه رسیده است که جمال خاشقجی به ‌دستور بن‌سلمان کشته شده است.

بر اساس این گزارش، «خالد بن سلمان» سفیر عربستان سعودی در واشنگتن با خاشقجی تماس گرفته بود و به وی درباره رفتن به کنسولگری عربستان در استانبول اطمینان داده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید