لاوروف:امیدوارم مقامات لندن «سلامت عقل» رئیس ستاد ارتش را بسنجند

    کد خبر :426208

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از ادعاهای رئیس ستاد ارتش انگلیس، ابراز امیدواری کرد که مقامات لندن پیش از ارتقای افراد به مناصب عالی، سلامت عقل و روان آنها را به خوبی بسنجند.

به گزارش بازتاب به نقل از راشا تودی، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از اظهارات رئیس ستاد کل ارتش انگلیس که مدعی شده بود مسکو تهدیدی به مراتب بزرگتر از داعش است، گفت که امیدوار است دولت انگلیس پیش از انتصاب افراد به سمتهای عالی، سلامت عقل و روان آنها را به خوبی ارزیابی کند.

وی در واکنش به گفته های ژنرال «مارک کارلتون- اسمیت» که مدعی شد روسیه در مقایسه با داعش یا القاعده، تهدیدی بزرگتر برای انگلیس و متحدان آن بشمار می رود؛ گفت: «ما نمی توانیم در تصمیمات دولت انگلیس در خصوص انتصاب افراد به پستهای عالی نیروهای مسلح نقشی داشته باشیم. اما امیدوارم که آنها این تصمیمات را بر حسب سلامت عقل و روان [این افراد] اتخاذ کنند».

گفتنی است که «مارک کارلتون اسمیت» رئیس ستاد کل ارتش انگلیس، در مصاحبه با «تلگراف» مدعی شد: «روسیه در مقایسه با گروه‌های افراطی نظیر داعش یا القاعده، تهدید به‌مراتب بزرگتری علیه امنیت ملی انگلیس است!»

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «روسیه تلاشی نظام‌مند را در راستای سوء‌استفاده از نقاط ضعف غرب به ویژه در برخی حوزه‌های غیرسنتی مانند جنگ‌افزارهای سایبری، فضایی و زیردریایی آغاز کرده است».

کارلتون اسمیت ادامه داد: «نمی‌توانیم درخصوص تهدید روسیه سهل‌انگار باشیم یا آن را بی‌پاسخ بگذاریم».

وی مدعی شد: «مهمترین پاسخ نظامی متعارف علیه روسیه، تداوم توانمندی‌ها و انسجام در قالب ناتو است».

گفتنی است که کارلتون اسمیت اظهارات روسیه‌هراسانه خود را حین دیدار با نظامیان انگلیسی ایراد کرد که در قالب ناتو و با ادعای مقابله با تلاش روسیه علیه کشورهای حوزه بالتیک به استونی اعزام شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید