آمادگی ۹۵ درصد از شاهزاده‌های سعودی برای بیعت با عموی بن‌سلمان

    کد خبر :426197

فعال توییتری و افشاگر معروف اخبار محرمانه دربار سعودی، در گفت‌وگوی رسانه‌ای، از احتمال وقوع کودتا علیه ولیعهد سعودی خبر داد و گفت که او از ترس، یگان‌های نظامی را به پایتخت اعزام کرده است.

به گزارش تسنیم، «مجتهد» فعال رسانه‌ای معروف در عربستان، که اطلاعات و اخبار محرمانه دربار سعودی را فاش می‌کند، از احتمال کودتا علیه «محمد بن‌سلمان» ولیعهد خبر داد.

«مجتهد»، که به ندرت با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند، روز گذشته در گفت‌وگو با «خلیج آن‌لاین»، اعلام کرد محمد بن‌سلمان بعد از دریافت اخباری دال بر وجود تحرکاتی در داخل خاندان پادشاهی برای کودتا علیه وی، اقدامات نظامی در داخل کشور صورت داده است.

مجتهد، که پیش از این سلسله توییت‌هایی درباره اتفاقات در داخل راهروهای دیوان پادشاهی سعودی منتشر می‌کرد، گفت: «محمد بن‌سلمان بعد از ترک کشور( برای انجام تور عربی) اطلاعاتی درباره تحرکات داخل خاندان برای کودتا علیه خود، دریافت کرده است.»

مجتهد افزود: «بن‌سلمان دستور داده است تدابیر پیشگیرانه امنیتی فوق‌العاده اتخاذ شود و نیروهای گارد پادشاهی از مناطق شرقی و غربی به ریاض اعزام شوند تا از وقوع کودتا جلوگیری کنند.»

این افشاگر معروف سعودی متذکر شده است در صورتی‌که شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز»( برادر پادشاه) تصمیم به اعلام عزل «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه بگیرد، حدود 95 درصد از اعضای خاندان بلافاصله با او بیعت می‌کنند.

احمد بن عبدالعزیز، شاهزاده معارض بعد از یک‌سال غیبت، حدود یک ماه پیش در مقابل تضمین‌های بین‌المللی مبنی بر عدم تعرض به وی در عربستان، به کشورش بازگشت و مورد استقبال گرم ولیعهد قرار گرفت.

از پنجشنبه گذشته، ولیعهد سعودی تور عربی خود را با سفر به امارات آغاز کرده است. این نخستین سفر بن‌سلمان، از زمان متهم شدن وی به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان است که دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری کشورش در استانبول به طرز وحشیانه‌ای کشته شد.

طبق این گزارش، مجتهد پیش از مصاحبه با الخلیج‌ آن‌لاین، در سلسله پیام‌هایی در توییتر نوشته بود که تعداد قابل توجهی از عناصر گارد پادشاهی عربستان از شهر «جده» و «الدمام» احضار شده و به شهر ریاض انتقال پیدا کرده‌اند.

این در حالی است که رسانه‌های بحرینی اعلام کردند که ولیعهد عربستان سعودی پس از سفر به امارات، وارد بحرین خواهد شد.

دیوان پادشاهی بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد که «شیخ حمد بن عیسی آل‌خلیفه» پادشاه بحرین در راس استقبال کنندگان از «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی خواهد بود و دو طرف درباره روابط میان دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ای، عربی و بین‌المللی رایزنی خواهند کرد.

طبق این گزارش، ولیعهد سعودی، پنجشنبه تور خارجی خود را ابتدا از ابوظبی، پایتخت امارات آغاز کرد. بن‌سلمان در این سفر با «شیخ محمد بن‌زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی دیدار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید