نجات آفرودران‌ها از برف در سپیدان توسط هلال احمر

    کد خبر :425847

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس اعلام کرد که 23 نفر سرنشین خودروهای آفرودی که در برف سپیدان گیر افتاده بودند، نجات پیدا کردند.

قدرت الله جمالی در گفت و گو با ایسنا گفت: بامداد امروز شنبه 3 آذر به هلال احمر اعلام شد که سرنشینان 5 دستگاه خودروی آفرود، در منطقه سپیدان مفقود شده اند.

وی ادامه داد: بلافاصله 2 تیم عملیاتی شامل امدادگران کوهنورد مسلط و حرفه‌ای از سپیدان به محل اعزام شدند و با جستجو در مناطق شش پیر، پیست پولادکف، کمهر و منطقه کوهستانی رنج، حوالی ظهر افراد را شناسایی کردند.

جمالی با بیان اینکه بارش شدید برف و سرمای زیاد کار رابرای جستجو سخت و دشوار کرده بود؛ پس از حدود 5 ساعت تلاش بی وقفه و جستجو در شرایط بد آب و هوایی تیم اعزامی به منطفه رنج موفق شدند افراد گم شده را در ابتدای تنگ گنبیل بیابند و با توجه به گرفتاری خودروهای آفرود در برفی حدودا به ارتفاع یک متر، سرنشینان این خودروها را به شهر اردکان انتقال دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس از عملکرد نیروهای کوهستان شعبه سپیدان قدردانی و اضافه کرد: همه این افراد در سلامت کامل هستند.

او توضیح داد: این افراد با استفاده از 5 دستگاه خودروی آفرودی برای تفریح روز جمعه به منطقه رنج سپیدان عزیمت کرده بودند که به دلیل بارش شدید برف، در منطقه گیر می افتند.

جمالی با تاکید براینکه خودروهای این افراد همچنان در منطقه مانده است، گفت: در این منطقه حدود یک متر برف روی زمین نشسته و تردد در آن بسیار مخاطره آمیز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید